• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402110403220
  • خبرنگار : 71610

هادی العامری: دولت عراق به حضور آمریکایی‌ها پایان دهد

هادی العامری: دولت  عراق به حضور آمریکایی‌ها پایان دهد

درپی حملات بامداد امروز (چهارشنبه) آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در الانبار و بابل، دبیرکل سازمان «بدر» خواستار اقدام دولت کشورش برای پایان دادن به حضور اشغالگران آمریکایی در عراق شد.

به گزارش ایسنا، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «نبنی» و دبیرکل سازمان بدر عراق در پیامی در «ایکس» نوشت: ما هدف قرار دادن نیروهای امنیتی عراق در سازمان الحشد الشعبی در «القائم» و «جرف النصر» را به شدت محکوم می‌کنیم.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شفق نیوز»، وی این اقدام آمریکایی‌ها را یک جنایات فجیع توصیف کرد.

العامری در ادامه خواستار تحرک فوری و جدی دولت عراق برای پایان دادن به حضور تمامی نظامیان خارجی و در راس آنها آمریکایی‌ها در این کشور شد.

العامری همچنین در این باره تاکید کرد: این حضور تهدیدی برای امنیت و ایمنی ملت عراق و نقض آشکار حاکمیت عراق است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که منابع رسانه‌ای بامداد امروز (چهارشنبه) گزارش دادند آمریکا مقرهای وابسته به الحشد الشعبی را در دو استان بابل و الانبار هدف قرار داد.

سازمان تروریستی سنتکام‌ نیز اعلام کرد در پاسخ به حملات مقاومت عراق از جمله حمله بی‌سابقه اخیر به پایگاه عین‌الاسد، سه تاسیسات متعلق به کتائب حزب‌الله و گروه‌های دیگر عراقی را هدف قرار داده‌است.

الحشد الشعبی عراق نیز در بیانیه‌ای حمله آمریکا به مقرهای خود را تایید کرد و از شهادت یک رزمنده خود در این حملات و مجروح شدن دو تن از همراهانش خبر داد.

مقاومت اسلامی عراق در واکنش به حمایت آمریکا از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، بارها پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه را هدف قرار داده است.

درپی این تجاوز آمریکا، «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در پیامی در ایکس تاکید کرد: در حمایت از برادران‌مان در غزه، تا زمان توقف ماشین وحشی کشتار اسرائیل که از حمایت آمریکا برخوردار است، به هدف قرار دادن اهداف دشمن ادامه می‌دهیم. این وعده آزادگان است.

در همین راستا، «ابو الاء الولائی» دبیرکل گردان‌های سیدالشهدای عراق نیز در پیامی گفت: همزمان با حملات آمریکای جنایتکار علیه نیروهای امنیتی‌مان و الحشد الشعبی، اعلام می‌کنیم که مقاومت اسلامی عراق وارد مرحله بعدی شده و عملیاتی را برای محاصره دریایی کشتی‌های صهیونیستی در دریای مدیترانه آغاز کرده است؛ تا بدین واسطه بندرهای رژیم غاصب را از فعالیت بازدارد.

وی تاکید کرد: این عملیات تا زمان پایان محاصره ظالمانه و قتل‌عام مردم غزه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha