• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402110403232
  • خبرنگار : 50471

نماینده نهاوند در مجلس:

۹ پروژه‌ آموزشی نهاوند معطل کاغذبازی‌ است

۹ پروژه‌ آموزشی نهاوند معطل کاغذبازی‌ است

ایسنا/همدان نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: اداره‌کل نوسازی مدارس استان تأییدیه ۹ پروژه آموزشی شهرستان نهاوند را نمی‌دهد و این پروژه‌ها معطل مانده است.

علیرضا شهبازی چهارشنبه ۴ بهمن در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نهاوند، اظهار کرد: تاکنون ۳۰ مدرسه در شهرستان نهاوند با حمایت بنیاد برکت، بانک‌ها و خیرین انجام احداث شده است که تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و تعدادی نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی افزود: از اداره‌کل نوسازی مدارس استان همدان گلایه‌مندیم چراکه در حال حاضر ۹ مدرسه که مجوز آنها را گرفته‌ایم و اعتبارشان هم تأمین شده، معطل تأییدیه این اداره‌کل  است.

شهبازی تصریح کرد: مجوز یک مدرسه برای روستای شهرک، پنج مدرسه برای روستای کوهانی و بخش گیان و سه مدرسه در شهر نهاوند نیز گرفته شده که متأسفانه حدود یک‌سال است که اجرای این پروژه‌ها در مکاتبات و کاغذبازی بین استان مانده و منتظریم که اداره‌کل نوسازی استان نقشه و تأییدیه این مدارس را بدهد.

وی ادامه داد: یک زمانی برای اجرای یک پروژه اعتبارات دولتی می‌خواهیم که پروسه خاصی دارد و زمان‌بر است اما پروژه‌هایی که از خارج استان تأمین اعتبار شده‌اند، نباید معطل مکاتبات و کاغذبازی‌ها بمانند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اعتبارات استانی شهرستان در سال ۱۴۰۲، ۱۲۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۶ درصد آن تخصیص داده شده که ناچیز است و اگر از خارج استان اعتباری نگیریم نمی‌توانیم اقدام قابل توجهی در شهرستان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده‌های شهرستان گرفته‌ایم که رقم قابل توجهی است، اضافه کرد: برای مدارس شهرستان نیز اگر مجوز احداث ۳۰ مدرسه در شهرستان را از محل اعتبارات بنیاد برکت، بانک‌ها و ... نمی‌گرفتیم با این اعتبارات ناچیز استانی نمی‌توانستیم کاری از پیش ببریم.

به گفته شهبازی، مجوز احداث یک مجتمع آموزشی نیز با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان برای شهر نهاوند گرفته شده و اداره‌کل نوسازی مدارس استان چندین ماه است که نقشه این پروژه را تحویل نداده و این پروژه را معطل گذاشته است.

نماینده نهاوند در مجلس خاطرنشان کرد: این امکانات و اعتباراتی که می‌گیریم در واقع کمک به استان هم است، چرا نباید سریع اقدام و عمل کنیم و چرا دوستان کمک نمی‌کنند تا سریع‌تر این پروژه‌ها انجام شود و به بهره‌برداری برسند؟

وی با اشاره به اینکه برای احداث دو مدرسه در روستای حاجی‌آباد و امین‌آباد نهاوند هم مجوز گرفته شده است، گفت: در سیلی که امسال در شهر بزرول رخ داد، معاون ستاد بحران کشور را به این شهر دعوت کردیم تا از نزدیک خسارت‌ها را مشاهده کند که در این راستا ۵۴ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرد.

شهبازی تأکید کرد: از این اعتبار ۵۰ میلیارد تومان برای سیل‌بندها اختصاص داده شد و چهار میلیارد تومان هم برای هزینه‌های جاری در نظر گرفته شده که از این اعتبار می‌توانیم برای تعمیر مدرسه خسارت‌دیده این شهر استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha