• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1402110403253
  • خبرنگار : 30057

برترین‌های مسابقات ملی دانش آموزی علوم اعصاب شناختی معرفی شدند

برترین‌های مسابقات ملی دانش آموزی علوم اعصاب شناختی معرفی شدند

با پایان یافتن دهمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی علوم اعصاب شناختی، پنج تیم برتر معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دهمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی علوم اعصاب شناختی با هدف معرفی و انگیزه‌ بخشی به دانش ‌آموزان مقطع دبیرستان برای ورود به تحقیقات بین رشته‌ای در حوزه علوم اعصاب‌ شناختی و بسترسازی جهت شناخت و هدایت استعدادهای این حوزه هرساله با حمایت و همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان برگزار شد.

در دهمین دوره از مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی، ۳ هزار دانش آموز مقطع دبیرستان از استان‌های کشور در قالب ۶۰۰  تیم ترکیبی از رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در مراسم اختتامیه این مسابقات پنج تیم برتر و سه تیم شایسته تقدیر معرفی شدند.

در این دوره از مسابقات، طرح های دانش آموزی حوزه علوم اعصاب شناختی از شهرهای کاشمر، زنجان، خوی ، شهریار و ایذه  به عنوان پژوه های برتر انتخاب و سه طرح نیز از استان‌های البرز، اصفهان و خراسان رضوی شایسته تقدیر معرفی شدند.

در دهمین کارسوق تحقیقاتی علوم اعصاب شناختی پروژهای "اثر صوت بر حافظه حسی"،"بررسی اثر توجه دیداری در موش‌ها، "بررسی اثر شرطی سازی پاولوی بر روی دارونما و بی حرکتی"، " آیا مغز ما قابلیت جهت یابی معکوس را دارد"  و" بررسی نقش حافظه کوتاه مدت بر یادگیری و مدت زمان ماندگاری کلمات درحافظه با توجه به صامت و مصوب کلمات براساس فرضیه فنوسمانتیک" از سوی داوران به عنوان برترین ها انتخاب شدند.

دراین رویداد همچنین براساس نظر داوران پروژه های" مقایسه میزان خطای لنگر در مواجهه با محرک دیداری با شنیداری در پاسخگویی به سوالات علمی"،" سوگیری تایید چگونه بر ادراک کاربران فضای مجازی اثر می‌گذارد" و نیز" آیا موش‌های بالغ می‌توانند از طریق صداهای فراصوت احساسات خود را به یکدیگر منتقل کنند"  شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha