• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402110403301
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان مطرح کرد:

لزوم حل معضل مسکن محرومان/ رهاورد ۱۴ هزار میلیاردی سفر رئیس جمهوری برای استان

لزوم حل معضل مسکن محرومان/ رهاورد ۱۴ هزار میلیاردی سفر رئیس جمهوری برای استان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از ساخت مسکن برای مددجویان و محرومان به‌عنوان یک ضرورت نام برد و از کمیته امداد خواست همه توان خود را برای ساخت مسکن برای مددجویان به‌کار گیرد.

سیدمحمد هاشمی امروز (چهارم بهمن ماه) در جشن خودکفایی ۱۵۵۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در دانشگاه سمنان، اظهار کرد: یکی از دلایل موفقیت کمیته امداد این است که جزیره‌ای عمل نمی‌کند.

وی به تمجید از تلاش‌های کمیته امداد استان در راستای کمک به رشد و توسعه متوازن در استان پرداخت و گفت: تلاش‌ها و اقدامات کمیته امداد محدود به یک شهر نیست و طرح‌های اشتغالزایی این نهاد در همه شهرستان‌های استان اجرایی شده است.

هاشمی با اشاره به گام‌های بلند این نهاد در حوزه اشتغالزایی در استان، بیان کرد: در یک سال اخیر، بیش از ۹۷۰۰ فرصت شغلی ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و در راستای خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌ها ایجاد شد.

وی با اشاره به تعدد و تنوع خدمات در کمیته امداد، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه تحصیل، کمک به سلامت و درمان مددجویان، مراقبت از خانواده‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی و در مجموع خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش، خدمات مطلوبی در استان داشته است.

او با بیان اینکه برخورداری خانواده‌ها از اشتغال و درآمد پایدار به نشاط اجتماعی در جامعه کمک می‌کند، اظهار کرد: افزایش نشاط و شادابی اجتماعی و خانواده‌ها در گرو توجه به مسائل فرهنگی و دینی و مکمل آن، مباحث اقتصادی و خودکفایی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در این مهم به‌خوبی ورود کرده است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه کمیته امداد استان در بسیاری از شاخص‌ها پیشتاز بوده است، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان توانست در بحث احداث مسکن، ایجاد اشتغال، حمایت تحصیلی، اطعام مهدوی، کمک‌ها و تهیه جهیزیه برای نوعروسان و سایر حوزه‌ها در کشور رتبه‌های برتر را به‌دست آورد.

وی گفت: استان سمنان همان‌گونه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و عمرانی پیشگام و پیش‌رو در کشور بوده است و رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داد، باید با قرار گرفتن شما در خط مقدم جهاد تبیین، پیشگام مشارکت قوی در انتخابات امسال باشد.

او از کاهش نرخ بیکاری زیر ۶ درصد به‌عنوان یکی از دستاوردهای دولت در این استان نام برد و گفت: در طول خدمت دولت سیزدهم نه‌تنها هیچ واحد صنعتی در استان تعطیل نشده است، بلکه ۱۶۰ واحد صنعتی ۱۰۰ درصد راکد احیا شدند و به بازار اشتغال بازگشتند. با فعال‌سازی این واحدها بیش از ۳۰۰۰ نفر به اشتغال خود بازگشتند.

وی از اعطای ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات تخصیصی به پروژه‌ها به‌عنوان رهاورد سفر رئیس جمهوری به استان نام برد و افزود: در بیش از دو سال گذشته، اقدامات زیادی در همه حوزه‌های استان سمنان انجام شده است.

لزوم حل معضل مسکن محرومان/ رهاورد ۱۴ هزار میلیاردی سفر رئیس جمهوری برای استان

لزوم حل معضل مسکن محرومان/ رهاورد ۱۴ هزار میلیاردی سفر رئیس جمهوری برای استان

لزوم حل معضل مسکن محرومان/ رهاورد ۱۴ هزار میلیاردی سفر رئیس جمهوری برای استان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha