• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402110403405
  • منبع : نمایندگی مازندران

دبیر کارگروه استانی آمایش آموزش عالی:

ماموریت‌گرا کردن زیرنظام‌های آموزشی در دستور کار است

ماموریت‌گرا کردن زیرنظام‌های آموزشی در دستور کار است

ایسنا/مازندران دبیر کارگروه استانی آمایش آموزش عالی گفت: ماموریت‌گرا کردن زیرنظام‌های آموزشی در دستور کار کارگروه استانی آمایش آموزش عالی است.

به گزارش ایسنا، رحمت عباس‌نژاد، دبیر کارگروه استانی آمایش آموزش عالی امروز در جمع معاونان آموزشی دانشگاه‌های استان اظهار کرد: ماموریت‌گرا کردن زیرنظام‌های آموزشی در دستور کار کارگروه استانی آمایش آموزش عالی است.

معاون آموزشی دانشگاه معین ادامه داد: توسعه کمی زیرنظام‌های آموزشی در مقطعی که تقاضای دانشجو برای ادامه تحصیل زیاد بوده است زمینه‌ساز  تعدد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان شده است، این در حالی است که بررسی آمار پذیرفته‌شدگان با آمار ثبت‌نام شدگان در زیرنظام‌های آموزشی فاصله قابل توجهی را نشان می‌دهد.

عباس‌نژاد تصریح کرد: در شرایط فعلی نیاز جامعه به بازار کار، زمینه‌ساز جهت‌گیری نظام آموزش عالی به مهارت محورکردن رشته‌های دانشگاهی شده است و بر همین اساس باید به صورت برنامه‌ریزی شده فعالیت‌های زیرنظام‌های آموزشی را ماموریت‌گرا و در راستای مزیت‌های نسبی استان، نیازهای جامعه، صنعت و بازار کار هدایت کرد.

معاون آموزشی دانشگاه معین که در دومین جلسه کمیته سامان‌دهی کد رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد سخن می‌گفت با اذعان به این‌که در صورت کافی نبودن مستندات، شورای گسترش در خصوص وضعیت رشته‌های دانشگاه‌های استان تصمیم‌گیری خواهد کرد، از کلیه معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خواست تا با ارایه مستندات و دلایل توجیهی کافی، پیوست اشتغال، قراردادهای بورس صنعتی و برنامه‌های آتی جهت روزآمد کردن ادامه فعالیت رشته‌ها به سوی شاخص‌های اعلامی با دانشگاه معین همکاری لازم را به‌عمل آورند.

دبیر کارگروه استانی آمایش آموزش عالی تصریح کرد: نتایج و مستندات دریافتی توسط دبیرخانه کارگروه، آماده‌سازی و در کارگروه استانی آمایش آموزش عالی که به ریاست استاندار محترم خواهد بود مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین مصوبات کارگروه استانی در شورای گسترش آموزش عالی که با حضور استاندار و رییس دانشگاه معین است به تصویب خواهد رسید.

قابل ذکر است، در این جلسه که با حضور نمایندگان استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دانشگاه معین استان، انجام شد اعضای حاضر به ارائه نظرها و پیشنهادهای کارشناسی در خصوص چگونگی ماموریت‌گرا کردن زیرنظام‌های آموزشی پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha