• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402110403448
  • خبرنگار : 50210

تحقیق و توسعه راهکار رهایی از خام فروشی

تحقیق و توسعه راهکار رهایی از خام فروشی

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با توجه به تحقیق و توسعه، می توانیم از خام فروشی رهایی یابیم.

فرزاد مخلص الائمه امروز، چهارم بهمن ۱۴۰۲ در آیین تجلیل از واحدهای صنعتی برتر تحقیق و توسعه استان مرکزی بیان کرد: بدیهی است که در آینده نزدیک و بلندمدت با مقوله عدم قطعیت روبرو خواهیم بود و مسلما آینده قابل پیش بینی نخواهد بود. نمی‌دانیم در حوزه‌های مختلف اعم از سیاست خارجی، محیط بین المللی، اقتصادی و ... چه اتفاقی رخ خواهد داد و با عدم قطعیت گسترده و پیچیده روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مواجهه با این وضعیت، تحقیق و توسعه و افزایش توان و قابلیت برای شرایط غیرقطعی پیش رو است تا با نوآوری با شرایط مواجهه درست داشته باشیم، گفت: قطعا واحدهایی که همچنان مدیریت سنتی دارند حتما در این فرآیند آسیب می بینند و باید تدبیر و تغییر راهبرد و تغییر جهت ویژه داشته باشند.

مخلص الائمه با بیان اینکه موضوعاتی در زمینه هزینه کرد و در حوزه تحقیق و توسعه وجود دارد، گفت: قانون این ظرفیت را دیده است ولی در استان مرکزی تا چندی پیش مورد توجه قرار نگرفت و حتی برخی از واحدهای تولیدی تردید دارند که آیا هزینه کرد در زمینه تحقیق و توسعه از مالیات آنها کسر می شود یا خیر؟ در استان مرکزی با هماهنگی سازمان امور مالیاتی و معاونت علمی ریاست جمهوری این تعهد و تضمین را می‌دهیم که اگر شرکت‌ها نسبت به صرف هزینه در زمینه تحقیق و توسعه اقدام کنند حتما در حساب مالیاتی آنها لحاظ می‌شود. البته استان نیز نگران بود که با این اقدام درآمد مالیاتی کسر شود که چنین نشد و خوشبختانه استان مرکزی تا امروز درآمد مالیاتی کل سال خود را محقق کرده است و از این حیث نگرانی نداریم. از شرکت‌های بزرگ و دیگر شرکت‌ها دعوت می‌کنیم تا در زمینه تحقیق و توسعه فعال باشند تا وضعیت استان ارتقا یابد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: اگر بخواهیم از خام فروشی که به یک بلا در اقتصاد کشور تبدیل شده است، رها شویم، باید تحقیق و توسعه را مدنظر قرار دهیم تا ارزش افزوده این مواد خام را به کشور بازگردانیم و باید با نگاه فناورانه از این شرایط خارج شویم.

به گزارش ایسنا، در این آیین از واحدهای برتر تحقیق و توسعه استان تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha