• پنجشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402110503605
  • خبرنگار : 50163

همه خوبی‌های عبادت در اعتکاف جمع است

همه خوبی‌های عبادت در اعتکاف جمع است

ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: همه خوبی‌های عبادت در اعتکاف جمع است.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ماه رجب، ماه رحمت و مغفرت الهی است، عنوان کرد: یکی از اعمال بسیار سفارش شده در ماه رجب، برگزاری اعتکاف است.

وی با توضیح اینکه وابستگی‌های دنیوی طناب‌هایی است که محکم ما را بند زمین می‌کند و اجازه نمی‌دهد انسان سبکبال شود، اضافه کرد: یکی از راه‌های سبک شدن در این ایام، اعتکاف است که سبب رسیدن به خدا و آرامش پیدا کردن انسان در این دنیا می‌شود.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه همه انسان‌ها رسول بوده و نقش رسالت در این دنیا را دارند، ادامه داد: هرکس نتواند بار دنیوی خود را در این دنیا بر زمین گذارد زیر بار فشار گناه، عصیان و تخطی له می‌شود که اعتکاف یکی از راه‌های رهایی از بار دنیوی است.

 مرادپور با توضیح اینکه اعتکاف یکی از راه‌های دل بریدن از وابستگی دنیوی است و این موضوع برای جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد، گفت: پیامبر اسلام (ص) یکی از معتکفان بزرگ است و این اعتکاف به حدی اهمیت دارد که خداوند به دو پیامبر خود دستور می‌دهد که مساجد را برای معتکفان آماده کنند.

امام جمعه ابهر با توضیح اینکه روایات زیادی نیز پیرامون اصل اعتکاف و مسائل مربوط به آن وارد شده است، اضافه کرد: از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمودند «رسول خدا (ص) وقتی ۱۰ روز آخر ماه رمضان فرا می‌رسید، در مسجد اعتکاف می‌کرد و مؤمنان برای او خیمه‌ای به پا می‌کردند و ایشان کمر همت بر عبادت بسته و بستر خود را جمع می‌کرد.

 وی با توضیح اینکه مهم‌ترین عبادت در اعتکاف روزه گرفتن و ذکر گفتن است، بیان کرد: همه خوبی‌های عبادت در اعتکاف جمع است.

وی با توصیح اینکه ایام اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب آغاز می‌شود و مومنان با حضور در مساجد و تکایا  به پالایش روحی و روانی خود می‌پردازند، گفت: اعمال اعتکاف نیز شامل دعاها و نمازهایی است که در طول سه روزه اعتکاف توصیه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha