• پنجشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402110503617
  • خبرنگار : 50039

مسئول امور دریایی گلستان عنوان کرد:

لزوم تعیین تکلیف ۳ اسکله تفریحی گلستان

لزوم تعیین تکلیف ۳ اسکله تفریحی گلستان

ایسنا/گلستان مسئول امور دریایی بنادر و دریانوردی استان گلستان با اشاره به نزدیک شدن به عید سعید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی گفت: طی زمان باقیمانده تا آغاز سال نو، سه بندر تفریحی استان گلستان تعیین تکلیف شود.

محمد میرنژاد صبح پنج شنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ پس از برگزاری دومین جلسه کمیته هماهنگی سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ در بندرترکمن و بازدید از زیرساخت‌های بندری این شهرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از اجرای چندین مرحله از عملیات لایروبی، علاج بخشی و احیای خلیج گرگان و بازگشایی کانال آشور، سطح آب خلیج گرگان تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پس از اجرای این طرح، اسکله‌های تاریخی بندرترکمن از زیر گل و لای خارج و اسکله قدیمی جزیره آشوراده نیز بهسازی شد، ادامه داد: آنچه در حال حاضر مهم است، تعیین تکلیف و شرح وظایف مالک و بهره بردار اسکله‌های تفریحی در جزیره آشوراده، بندرترکمن و بندرگز است.

مسئول امور دریایی بنادر و دریانوردی استان گلستان با تأکید بر اینکه تأمین ایمنی اسکله‌ها، شناور و مسیر دریانوردی نیز از مهمترین برنامه‌های پیش رو است، افزود: برای سهولت در ترددهای دریایی شناورها در پهنه آبی و کمک به راهنمایی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی، نصب تابلوهای هشدار دهنده می‌تواند بسیار کارساز باشد.

لزوم تعیین تکلیف ۳ اسکله تفریحی گلستان

به گزارش ایسنا، شهرهای بندرترکمن و بندرگز از مناطق گردشگرپذیر استان گلستان هستند که به دلیل زیبایی‌های طبیعی و آبی و قرار گرفتن در نوار ساحلی خلیج گرگان و همجواری جزیره آشوراده همه ساله هزاران نفر از گردشگران داخلی و خارجی از آنجا بازدید می‌کنند.

جلسه کمیته هماهنگی سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ با حضور کارشناسان بنادر استان گلستان و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از جمله فرمانداری و شهرداری شهرهای بندرترکمن و بندرگز، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندرترکمن، شیلات، امور ماهیان خاویاری و شرکت تعاونی قایقرانی جزیره آشوراده برگزار شد.

استقرار تیم‌های نظارتی بنادر و دریانوردی گلستان متشکل واحد دریایی بنادر گلستان، کارشناسان HSE و مدیریت بحران و روابط عمومی بنادر گلستان و همیار ناجی از سوی پایگاه دریابانی بندرترکمن و بندرگز در نوروز ۱۴۰۲ سبب شد تا هیچ‌گونه حادثه و برخورد و تصادفی برای شناورها و مسافران گزارش نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha