• پنجشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402110503627
  • خبرنگار : 50163

تعداد خانه‌های هلال زنجان افزایش یافت

تعداد خانه‌های هلال زنجان افزایش یافت

ایسنا/زنجان مسئول خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با افتتاح خانه هلال منطقه خانه‌ هلال کوی وحدت شهر زنجان، شمار این خانه‌ها در سطح استان به ۲۴۶ باب رسید.

مریم تلخابی دیروز (چهارشنبه  ۴ بهمن ماه) در مراسم افتتاحیه خانه هلال مسجد حضرت رقیه (س) کوی وحدت زنجان، هلال‌احمر را مجموعه‌ای خدمت‌رسان دانست و افزود: در همه حوادث و بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی در سطح بین‌المللی و کشور این نهاد حضوری فعال دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال ‌احمر موثرترین نهاد در مدیریت بحران محسوب می‌شود، عنوان کرد: خانه‌های هلال از سال ۹۹ در محلات کم برخودار، دستگاه‌های اجرایی، مناطق شهری و روستایی با هدف افرایش دسترسی مردم به خدمات هلال‌احمر و افرایش مشارکت‌های مردمی راه‌اندازی شده است.

مسئول خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: هلال‌احمر  علاوه بر ارائه خدمات امدادی، آموزش‌های کمک‌های اولیه را در محلات، مساجد، مدارس و دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌دهد.

تلخابی تاکید کرد: آموزش کمک‌های اولیه نیاز همه انسان‌ها است و همه باید این آموزش‌ها را فرا بگیرند تا در مواجه با حوادث نجات بخش باشند.

وی با اشاره به افزایش مشارکت‌های مردمی در جمعیت هلال‌احمر، ادامه‌ داد: همه خدمات ارائه شده در این جمعیت توسط داوطلبان بصورت داوطلبانه انجام می‌شود.

مسئول خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این کوی وحدت (خاندره) زنجان ۱۰۰ نفر از ساکنان آموزش‌های کمک‌های اولیه را فرا می‌گیرند.

تلخابی افزود: پس از آموزش‌های لازم تیم‌های امدادی خواهران و برادران در این منطقه برای امدادرسانی در حوادث و بحران تشکیل خواهد شد.

در ادامه معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در افزود: ۱۲۰۰ نفر با آموزش آموزش آمادگی در مخاطرات و کمک‌های اولیه هلال‌احمر را در مواجه با بحران‌ها در ۱۲ منطقه حاشیه‌نشین فرا می‌گیرند.

سمیه تقوی ادامه داد:  براساس تفاهم‌نامه منقعد شده مابین هلال احمر و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب آموزش آمادگی در مخاطرات و کمک‌های اولیه در منطق حاشیه‌نشین استان در حال اجراست. 

وی اظهار کرد: از سوی وزارت کشور ۱۲ منطقه حاشیه‌نشین به جمعیت هلال‌احمر زنجان اعلام شده که از این تعداد هشت منطقه در زنجان و در شهرستان‌های ابهر و خدابنده  نیز هر کدام ۲ منطقه تعیین شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در این مناطق ۱۲ گانه حاشیه‌نشین آموزش‌های همگانی برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه خواهد شد. 

تقوی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده آموزش برای کودکان سه ساعت، نوجوانان چهار ساعت، جوانان ۶ ساعت و بزرگسالان هشت ساعت آموزش کمک های اولیه توسط مربیان جمعیت هلال احمر ارائه خواهد شد.
وی یادآوری کرد: هدف از اجرای این برنامه آموزش همگانی و توانمندسازی مردم حاشیه‌نشین برای مقابله با بحران‌ها است. 

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره تشکیل تیم‌های دادرس در جمعیت هلال احمر، اظهار کرد:  این تیم‌های دادرس در مدارس به عنوان دانش‌آموز آماده در روزهای سخت بوده و دادرس پیشرفته در دانشگاه‌ها نیز دانشجوی آماده در روزهای سخت است که آموزش‌های اسکان اضطراری را برای پشتیبانی از حوزه امداد و نجات فرا می‌گیرند. 

تقوی تصریح کرد: در شاخه‌های حاشیه‌نشین و آزاد نیز دادرسان داوطلب آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند تا بتوانند در بحران‌ها مثمر ثمر بوده و کمک‌حال جمعیت هلال‌احمر باشند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha