• پنجشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402110503658
  • منبع : نمایندگی همدان

رونمایی از مقبره ۲ شاعر نامدار همدانی

رونمایی از مقبره ۲ شاعر نامدار همدانی

ایسنا/همدان مراسم رونمایی از مقبره دو شاعر نامدار همدانی "غمام همدانی" و "آزاد همدانی" همزمان با میلاد خجسته حضرت علی(ع) با حضور انجمن‌های ادبی، شاعران و فرهیختگان به همت اداره‌کل ارشاد، انجمن‌های ادبی و اداره‌کل اوقاف استان همدان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم اظهار کرد: دو تن از ستارگان و شاعران همدان از خورشید شاهزاده حسین(ع)، عموی امام زمان(عج) نور گرفتند و در اینجا آرمیده‌اند و امروز غبار و زنگار از مزار دو تن از بزرگانی برمی‌داریم که سال‌ها در همدان زیسته‌اند و برکاتی داشتند. 

مسعود ویژه بیان کرد: افرادی باعث شدند این اتفاق خوب رقم بخورد و بتوانیم بزرگانی را حداقل به نسل امروز معرفی کنیم که امیدواریم این مهم همچنان ادامه داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه بارگاه شاهزاده حسین(ع) سال‌هاست در مرکزیت همدان و محل رجوع مردم بوده و برکات زیادی برای این شهر داشته، تصریح کرد: بسیاری از کشورها از نداشته‌ها و موضوعات پیش پا افتاده برای خود هویت می‌سازند اما ما اندوخته‌های زیادی داریم که گاه آنها را فراموش می‌کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان نیز با اشاره به اینکه امروز یادمان بزرگانی را ایجاد می‌کنیم که دنبال حق بودند، گفت: امیدواریم ما هم در مسیر حق گام برداریم و آخرت خود را به خوبی رقم بزنیم. 

حمید ترکمان شناخت حق را نخستین همه بزرگان عالم از آدم تا خاتم، شعرا و عرفا و ... دانست و افزود: شناخت باطل به سبب دفع باطل دغدغه دوم بزرگان بوده و سومین آن استقامت در مسیر است.

وی مطرح کرد: زبان شعر زبان مهمی است و دغدغه شعرا بر این بود که حق را با زبان شعر به ما بشناسانند.

ترکمان با بیان اینکه حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه به مردم آخرالزمان می‌فرمایند که از حق پیروی کنید، یادآور شد: کسانی ماندگار هستند که از حق دفاع کردند و اگر کسی از حق گریزان باشد، ماندگار نخواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha