• پنجشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402110503693
  • خبرنگار : 50177

معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان:

تعالیم امام علی (ع)، معادن علمی پایان‌ناپذیر است

تعالیم امام علی (ع)، معادن علمی پایان‌ناپذیر است

ایسنا/لرستان معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان گفت: تعالیم امام علی (ع)، اهل بیت و ائمه اطهار(ع)، معادنی علمی از نوع پایان‌ناپذیر هستند و در هر زمان و مکان، باید راهنما و راهبر سبک زندگی ما شوند.

دکتر سعید محمدزاده امروز ۵ بهمن در آیین دینی، معنوی، تربیتی اعتکاف دانشگاهیان دانشگاه لرستان در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) این دانشگاه برگزار شد، با تبریک و شادباش به‌مناسبت فراررسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت امام علی (ع) و روز پدر (مَرد) و تبریک فرارسیدن ایام‌ دهه مبارک فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: قرابتی که بین دو جشن ولادت امام علی (ع) و پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد شده است باعث شود نظام جمهوری اسلامی ایران، بیش از پیش، مستحکم‌تر و موفق‌تر شود.

وی در ادامه سخنانش، از مدیریت و عوامل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان به‌خاطر برگزاری آیین معنوی اعتکاف، تقدیر و تشکر کرد و گفت: هرچقدر هم از تعالیم امام علی (ع)، اهل بیت و ائمه اطهار علیهم‌السلام، بهره ببریم این تعالیم به عنوان معادن علم از نوع پایان‌ناپذیر هستند و در هر زمان و مکان، راهنما و راهبر سبک زندگی ما باید باشند.

تعالیم، کلام و اَمر ائمه اطهار علیهم السلام، باعث رشد انسان می‌شود

معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان با تاکید براینکه تعالیم، کلام و اَمر ائمه اطهار علیهم السلام، باعث رشد انسان می‌شود و برآیند سفارشات این بزرگان، توجه به موضوع تقواست، خاطرنشان کرد: در ایام ولادت امیرالمؤمنین (ع)، بیشتر از سایر ایام سال بایستی رهنمودها و کلام و تعالیم این امام را مطالعه و تبیین کرد و چه خوب است که در تقارن با آیین دینی اعتکاف، قرار دارد.

محمدزاده روزه‌داری معتکفان را از عوامل مهم تقویت معنویت در انسان دانست و اظهار امیدواری کرد در این ایام، معنویت انسان(معنویت مبتنی بر تعالیم دین اسلام)، در سطح جامعه تقویت شود.

وی با تاکید براینکه با تلاش و کوشش بیشتر در همه عرصه‌ای که هستیم در راستای تقویت قدرت، اقتدار و پیشرفت جامعه اسلامی، گام برداریم، تصریح کرد: هرچقدر کار، تلاش و کوشش، بیشتر شود پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که براساس، جانفشانی‌های شهدای والامقام، بنا شده است مستحکم‌تر و قوی‌تر می‌شود.

معاون دانشگاه لرستان به موضوع مقاومت ملت مقتدر و مظلوم غزه در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی و استکبار جهانی اشاره کرد و با استناد به مفهوم قرآنی «وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ»، پیروزی نهایی را آن مؤمنان و متقین دانست و تصریح کرد: در نهایت، ملت مقتدر و مظلوم غزه و رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، پیروز می‌شوند.

اعتکاف، نزدیک‌شدن دل‌ها به رحمت خداوند است

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین پیشوایی، به‌عنوان مهمان سخنران، با بیان اینکه آیین معنوی اعتکاف باعث می‌شود دل انسان به رحمت خداوند، نزدیک‌تر بشود و با پروردگار متعال، راز و نیاز کند، بیان کرد: حضرت امام علی (ع) مصداق یک انسان کامل است به‌گونه‌ای که تعالیم ایشان در نهج‌البلاغه، آن‌قدر از نظر تربیتی و انسان‌سازی، قوی و اثرگذار است که حتی فقیهان اهل تسنن، شرح‌ها و تفسیرهای متعددی درباره‌اش نوشته‌اند و این گویای اهمیت و جایگاه نهج‌البلاغه است؛ زیرا اگر کلام و نوشته‌ای، ضعیف باشد تفسیر یا شرحی هم درباره‌اش، گفته و نوشته نمی‌شود.

گفتنی است در انتهای این برنامه، مولودی‌خوانی به مناسبت گرامیداشت عید ولادت امام علی (ع) و روز پدر (مرد)، توسط بابانژاد اجرا شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha