• پنجشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1402110503699
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد

کاهش زمان پروسه ثبت طرح‌های تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد در «نیماد»

کاهش زمان پروسه ثبت طرح‌های تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد در «نیماد»

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از کاهش زمان پروسه ثبت طرح های تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد در مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) از ۱۳ ماه در سال‌های گذشته به ۴ ماه خبر داد و گفت: اگر نخبگان، محققان و دانشمندان، از زمان ثبت طرح پژوهشی در موسسه نیماد، بیشتر از ۴ ماه شود، می تواند به ما مراجعه کند.

به گزارش ایسنا، یونس پناهی در نشست صمیمی جمعی از نخبگان با وزیر بهداشت که در سالن اجتماعات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: حمایت از طرح های تحقیقاتی با موضوعات بیماری های واگیر در سالهای گذشته با توجه به همه‌گیری کرونا، افزایش یافته و درصد قابل توجهی از اعتبارات پژوهشی به سمت پیشگیری از بیماری‌های واگیر سوق داده شده است. 

به نقل از وبدا، وی از کاهش زمان پروسه ثبت طرح های تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد در مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) از ۱۳ ماه در سال‌های گذشته به ۴ ماه خبر داد و گفت: اگر نخبگان، محققان و دانشمندان، از زمان ثبت طرح پژوهشی در موسسه نیماد، بیشتر از ۴ ماه شود، می تواند به ما مراجعه کند.

پناهی با بیان اینکه بودجه‌های پژوهشی برای حمایت از پژوهشگران و محققان در سال‌های گذشته در مؤسسه نیماد حدود ۲۵ میلیون تومان بود، گفت: بودجه طرح‌های پژوهشی در این دولت از ۲۵ به ۵۰ میلیون افزایش یافت و با دستور اخیر وزیر بهداشت به ۸۰ میلیون تومان رسید. 

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان در مراکز تحقیقاتی، یادآور شد: در ۱۰ کمیته موسسه نیماد، درصد قابل توجهی از جوانان به کار گرفته شده‌اند در حالی‌که در دوران گذشته تعداد محدودی از افراد و با میانگین سنی بالاتر از ۵۰ سال عضو این کمیته ها بود.

پناهی با اشاره به سهم قابل توجه جوانان در بین برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، گفت: تلاش ما این بود که تعداد محدودی از افراد با سنین بالا که هر سال، برگزیده می شدند، جای خود را به جوانان بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha