• پنجشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110503743
  • خبرنگار : 71588

مقاومت فلسطین: پیشنهادی ازسوی تل‌آویو برای تبادل اسرا نداشتیم

مقاومت فلسطین: پیشنهادی ازسوی تل‌آویو برای تبادل اسرا نداشتیم

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که مقاومت هیچ پیشنهادی از سوی رژیم صهیونیستی مربوط به توقف تجاوزات و تبادل اسرا دریافت نکرده و اخبار منتشر شده در این باره را تکذیب می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه قدس خاطرنشان کرد که مقاومت جز پیشنهاد مصر هیچ پیشنهادی دیگری درخصوص توقف تجاوزات و تبادل اسرا دریافت نکرده است و مقاومت به پیشنهاد قاهره نیز با پیشنهادی مشترک میان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی از حدود سه هفته پیش پاسخ داده و شامل مراحل آتش‌بس و خروج نیروهای صهیونیستی از نوار غزه می‌شود.

محمد الهندی در ادامه افزود: هرآنچه که پس از پیشنهاد مصر رخ داد، شامل بررسی مواضع و برخی ایده‌های مربوط به تغییر در برخی مراحل مبادله و مدت زمان هریک از آنها بود اما هیچ تضمینی برای توقف تجاوزات و عقب‌نشینی نیروهای ارتش رژیم اشغالگر وجود ندارند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی همچنین تصریح کرد درز اخباری در این باره از طرف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تیمش است و در راستای تلاش برای پشت سر گذاشتن تنش داخلی حول موضوع سرنوشت اسرا در غزه و توجیه امتناع نتانیاهو از پرداخت بهای معامله تبادل اسرا به سمت ساکنان اراضی اشغالی هدایت می‌شوند.

رسانه‌های عبری شامگاه دوشنبه محتوای پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا را منتشر کردند.

آکسیوس هم به نقل از مقامات صهیونیستی گزارش کرده بود رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده است به منظور آزادی همه اسرای صهیونیستی  جنگ غزه به مدت ۲ ماه متوقف شود.

این وبگاه خبری گزارش کرد براساس این ابتکار در مرحله اول، زنان و مردان بالای ۶۰ سال آزاد می‌شوند. در مرحله دوم سربازان و نظامیان بالای ۶۰ سال آزاد خواهند شد.

آکسیوس گزارش کرد: اسرائیل و حماس پیشاپیش بر سر تعداد اسیران فلسطینی که قرار است آزاد شوند به توافق خواهند رسید و سپس درباره آنها مذاکره خواهند کرد.

طبق گزارش این وبگاه خبری، رژیم صهیونیستی هرگز با پایان یافتن جنگ و آزادی همه ۶۰۰۰ زندانی فلسطینی موافقت نخواهد کرد اما در صورت موافقت حماس با ابتکار، بخش زیادی از این زندانیان را آزاد می‌کند.

هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنبش حماس در پاسخ به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، به شهرک‌های اطراف نوار غزه حمله کرد که طی آن حدود ۱۲۰۰ صهیونیست کشته، حدود ۵۴۳۱ نفر زخمی شدند و جنبش دست کم ۲۳۹ صهیونیست را اسیر کرد.

حماس طی آتش بس موقت یک هفته‌ای که ابتدای دسامبر پایان یافت ۱۰۵ اسیر را در ازای آزادی ۲۴۰ اسیر فلسطینی مبادله کرد.

طبق گفته مقامات رژیم صهیونیستی،  این رژیم تخمین می‌زند که ۱۳۶ اسیر صهیونیست دیگر همچنان در نوار غزه  باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha