• پنجشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402110503790
  • خبرنگار : 50228

رییس فدراسیون نجات غریق عنوان کرد

لزوم همسان‌سازی حقوق ناجیان به صورت کشوری

لزوم همسان‌سازی حقوق ناجیان به صورت کشوری

ایسنا/خوزستان رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان این که سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد به عنوان حق تخصص به حقوق ناجیان اضافه شد، گفت: قرار شد حقوق ناجیان نیز به صورت کشوری همسان شود.

مهدی حیدری امروز(۵ بهمن ماه) در آیین رونمایی از طرح ایمنی سواحل و رودخانه های استان خوزستان در اهواز، اظهارکرد: سال ها بحث ساماندهی سواحل مطرح بود اما در ۲ سال گذشته با تغییر نگاه حاکمیتی از طرف رییس جمهور به این موضوع، در گام اول با دستور رییس جمهور اعتبار خاصی از محل ستاد بحران در اختیار هیات های نجات غریق و غواصی استان های مربوطه قرار گرفت و ستاد وزارت کشور نیز درباره ساماندهی سواحل احیا شد.

 وی گفت: سالی که کار را شروع کردیم حقوق ناجیان غریق در مازندران به ۲ میلیون تومان هم نمی رسید و استان گیلان شاید زیر مبلغ یک میلیون تومان بود و در استان های دیگر هم واقعا مبلغی نبود و همین امر باعث شده بود که ساحل ما از نیروی انسانی خوب خالی شود. اما بعد از تغییر نگاهی که صورت گرفت، حقوق ناجیان ما افزایش چشمگیری داشت و از همه مهمتر به موقع پرداخت شد و اعتماد از دست رفته برگشت و خروجی کار را امسال در استان های شمالی داشتیم که باتوجه به حجم مسافرت های بالا، شاهد کاهش خیلی خوب آمار غریق بودیم و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی افزود: امسال با برنامه ریزی های  انجام شده، تاکنون بیش از ۳۰ درصد کاهش آمار غریق را در سواحل استان خوزستان داشته ایم.

وی گفت: در سال های گذشته برای دریاها هیچ طرحی نداشتیم و با طرحی که هیات استان خوزستان آماده کرده است، امیدوارم این طرح هفته آینده در جلسه ساماندهی سواحل مطرح شود و الگویی برای سایر استان ها باشد.

حیدری عنوان کرد: قرار نیست ما کل سواحل کشور را پوشش دهیم زیرا نه توان، نه نیروی انسانی و نه پول آن را داریم. ما باید سواحل امن یعنی شناگاه ها را احداث کنیم و در این مکان ها نیز استانداردها برای ما مشخص است و خارج از ساعت های تعیین شده هیچ دستگاهی متولی نیست. مسئولیت ما در شناگاه ها است و باید تلاش کنیم مردم سمت شناگاه ها بیایند.

وی گفت: سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد به عنوان حق تخصص به حقوق ناجیان اضافه شد. همچنین قرار شد حقوق ناجیان به صورت کشوری همسان شود زیرا این رقم از سازمان برنامه و بودجه به عنوان حقوق ناجیان غریق گرفته شد و این با اشل ما متفاوت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha