• پنجشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های کشور
  • کد خبر: 1402110503803
  • خبرنگار : 71963

کسب رتبه ۳۹۰۰ دانشگاه صنعتی اراک در بین ۱۸۰۰۰ دانشگاه در شاخص H index

کسب رتبه ۳۹۰۰ دانشگاه صنعتی اراک در بین ۱۸۰۰۰ دانشگاه در شاخص H index

مدیر اموربین‌الملل دانشگاه صنعتی اراک گفت: در پایان سال میلادی ۲۰۲۳ دانشگاه صنعتی اراک توانست در شاخص H index در بین ۱۸۰۰۰ دانشگاه جهان جایگاه ۳۹۰۰ را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا، گهری دراین خصوص گفت: شاخص علمی AD (شاخص علمی Alper-Doger) یک سیستم رتبه‌بندی و تحلیلی است که بر خلاف سایر سیستم‌هایی که مجلات و دانشگاه‌ها را ارزیابی می‌کنند، بر اساس عملکرد علمی و ارزش افزوده بهره‌وری علمی تک تک دانشمندان و استادان هر دانشگاه است. 

وی بیان کرد: شاخص علمی AD "رتبه‌بندی دانشمندان و دانشگاه‌های جهان" دارای روش‌شناسی منحصربه‌فردی است که شامل مفیدترین تحلیل‌های آکادمیک برای یک مجموعه علمی، موسسه، کشور است.

 مدیر اموربین‌الملل دانشگاه صنعتی اراک گفت: AD Scientific Index اولین و تنها مطالعه‌ای است که ضرایب بهره‌وری کل و شش ساله دانشمندان و استادان یک مجموعه را بر اساس امتیازهای شاخص h و i10 و استنادات Google Scholar نشان می‌دهد.

گهری در ارزش‌های این شاخص گفت؛ چنین تحلیل‌هایی به آشکار کردن نتایج میان‌مدت و بلندمدت سیاست‌های مختلف اجرا شده توسط دانشگاه از جمله سیاست‌های مربوط به جذب،  حفظ و پایداری سیاست‌ها همچنین  سیاست‌های حقوق، مشوق‌های دانشگاهی و محیط کار علمی را مشخص می‌کند.

مدیر امور بین‌اللمل دانشگاه صنعتی اراک تاکید کرد: علاوه بر کارکردهای نمایه‌سازی و رتبه‌بندی، نمایه علمی AD جانی دوباره به زندگی آکادمیک می‌بخشد و به  افراد علمی حاضر در دانشگاه این امکان را می‌دهد که میزان کارآمدی سیستم و نتایج تحقیقاتی خود را محک بزنند.

وی درادامه افزود: یکی از روش‌های بازبینی برنامه‌های جامع دانشگاه‌ها در مدل رفتاری خصوصا ابزاری برای بررسی و شناسایی نمایه‌های اشتباه و غیراخلاقی، سرقت ادبی، جعل، تحریف، تکرار، ساختگی و گرته برداری‌های غیرحرفه‌ای از خروجی‌های علمی دانشگاه‌ها شاخص  H index  است.

این مقام مسئول با تعریف شاخص علمی "AD" نه تنها خدمات رتبه‌بندی ارائه می‌دهد، بلکه با ارائه داده‌های عمومی موجود، نوری روشن بر نقض‌های اخلاقی افکنده و این راه را برای حل نقض‌های اخلاقی هموار می‌کند.

گهری اشاره کرد: سیاست‌های دانشگاه در جهت بهبود قابلت رصد کردن فعالیت‌هاعلمی و پژوهشی، شفافیت و مسئولیت‌پذیری در سطح فردی و مشارکتی هستیم و این تلاش‌ها باعث خواهد شده که اعضای هیئت علمی بر روی پروفایل‌های علمی خود تمرکز کنند .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اراک، وی بیان داشت: امور بین‌الملل در تلاش است با این روند در پاسخ برنیازمندی‌های علمی مراجعه‌کنندگان در جهت بازبینی منظم اطلاعات پژوهشگران و استادان در پروفایل‌های شخصی و علمی خود مشوق‌هایی را در نظر بگیرد تا جایگاه دانشگاه صنعتی اراک ارتقا یابد که این اتفاق فقط در سایه حمایت اعضای هیئت علمی امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha