• جمعه / ۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402110604076
  • خبرنگار : 50136

امام جمعه ارومیه:

همواره ایام الله دهه فجر زنده نگه داشته شود

همواره ایام الله دهه فجر زنده نگه داشته شود

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه ضروری است برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر پرشور برگزار شود، ادامه داد: ایام و حوادث مهم از جمله دهه فجر را باید زنده نگه داشت و به نسلهای بعدی نیز تبیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، ۶ بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلای شهر برپا شد، با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: نباید فراموش شود ایران پیش از انقلاب در چه شرایطی بود؛ کشور فاقد آزادی و استقلال و اسلامیت بود و کشورهای دیگر بر ملت حاکم بودند. 

امام جمعه ارومیه ادامه داد: نباید فراموش کنیم خداوند چگونه ایران را از دست طاغوت و حکومت شاهنشاهی نجات داد و امروز کشور در سایه شعارهای محوری انقلاب، به جایگاه و موفقیتهای بسیاری رسیده است. 
  
وی با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری نیز گفت: دشمن درصدد است انتخابات ایران، کمرنگ برگزار شود، لذا باید همگان در عرصه حضور فعال داشته و توطئه دشمنان مبنی بر عدم حضور در انتخابات را نقش بر آب کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان، با ابراز تاسف از حذف برخی رشته های دانشگاهی و اضافه شدن برچسب اسلامی اظهار کرد: می‌طلبد وزیر علوم به این مسئله توجه و ورود جدی کند. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به توانمندی سپاه پاسداران در بومی سازی و پرتاب ماهواره ثریا به فضا افزود: خوشبختانه در سایه انقلاب و درخشش جوانان کشور، ایران جزو ۱۰ کشور دنیا در پرتاب ماهواره است و توانسته از نظر علمی به این موفقیت برسند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ایام ولادت امام علی (ع) و نامگذاری این روز بنام روز پدر افزود: والدین حقی بزرگ برگردن فرزندان دارند لذا احترام به والدین باید مورد توجه فرزندان قرار گیرد و در این امر مهم کوتاهی نکنند. مردان نیز با الگوگیری از امیرالمومنین، صفات مردانگی را در خود تقویت کند. 

وی با اشاره به اهمیت رعایت حق الناس و بیت المال گفت: کسانی که بیت المال در اختیار دارند باید بسیار دقت کند تا مبادا در حق مردم خیانت شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha