• جمعه / ۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402110604152
  • خبرنگار : 50635

رییس شورای شهر تهران:

ورود فاضلاب به دریا و بافت فرسوده چالش‌های اصلی کلان‌شهر بندرعباس است

ورود فاضلاب به دریا و بافت فرسوده چالش‌های اصلی کلان‌شهر بندرعباس است

ایسنا/هرمزگان رییس شورای شهر تهران گفت: ورود فاضلاب به دریا و بافت فرسوده چالش‌های اصلی کلان‌شهر بندرعباس است.

مهدی چمران، امروز (ششم بهمن‌ماه)، در اختتامیه نشست رئوسای شوراهای مرکز استان‌های کشور که در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: استان هرمزگان و شهر بندرعباس به توجه به دارا بون ظرفیت‌های عظیم اقتصادی، صنعتی، گردشگری و ... که دارد یکی از استان‌های مهم کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت ژئوپولوتیک استان هرمزگان و شهر بندرعباس، بیان کرد: شهر بندرعباس از تمام ابعاد حکمرانی دارای اهمیت است و با توجه به روند توسعه این منطقه باید به موضوعات زیست محیطی توجه ویژه‌ای شود چراکه می‌تواند در آینده از تحقق توسعه متوازن این منطقه جلوگیری کند.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به چالش جدی شهر بندرعباس در حوزه ساماندهی پساب، خاطرنشان کرد: اجرای طرح ساماندهی پساب شهر بندرعباس یک ضرورت و اولیت برای این کلان‌شهر محسوب می‌شود چراکه در هر سفر به این منطقه اولین موضوعی که خودنمایی می‌کند همین ورود گسترده پساب به دریا و ساواحل است.

چمران با اشاره به توسعه بی‌نظیر استان هرمزگان و شهر بندرعباس طی چند دهه اخیر، عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش جوانان این منطقه شاهد رشد و پیشرفت استان هرمزگان و شهر بندرعباس هستیم که امیدوارم این روند با استفاده از مشارکت و خرد جمعی تقویت شود.

وی با ذکر این نکته که کلان‌شهر بندرعباس ظرفیت تبدیل شدن به یک شهر بندری توسعه یافته را دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بالای تجاری، بندری، اقتصادی و صنعتی بندرعباس، می‌تواند این کلان‌شهر را به یکی از شهرهای بندری برتر در سطح خاورمیانه تبدیل کرد.

رییس شورای شهر تهران، یکی دیگر از چالش‌های اولویت‌دار شهر بندرعباس را بافت فرسوده دانست و تشیح کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب و جلب مشارکت مردم برای احیاء بافت فرسوده شهر بندرعباس گام برداشت تا امکانات و خدمات متعددی که دولت به تمام  مردم ارائه می‌کند به ساکنین این مناطق نیز ارائه شود.

چمران، تهیه بسته‌های تشویقی را یکی از راه‌کارهای ساماندهی بافت فرسوده بندرعباس دانست و گفت: پیشنهاد می‌کنم در طرح‌های توسعه‌ای شهری بافت‌های جدید شهری را به خارج از محدوده شهر منتقل نکنند و همین بافت‌های فرسوده برای توسعه شهر مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرشان کرد: در روند توسعه شهر بندرعباس از بلندمرتبه‌سازی جلوگیری شود چراکه آسیب‌های جانبی را به همراه خواهد داشت که در آینده کنترل و مدیریت آن‌ها دشوار خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha