• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402110704277
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

یک مسئول عنوان کرد:

تحصیل بیش از ۱۴ درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی

تحصیل بیش از ۱۴ درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی کشور گفت: بیش از ۱۴ درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی در حال تحصیل هستند که بررسی مشکلات و عملکرد آنها در دستور کار قرار داد.

احمد محمود زاده شامگاه جمعه ۶ بهمن در دوازدهمین گردهمایی شورای هماهنگی مدارس غیردولتی کشور گفت: بیش از ۱۴ درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی در حال تحصیل هستند که بررسی مشکلات و عملکرد آنها در دستور کار قرار داد.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی کشور در ادامه گفت: فلسفه مدارس غیرانتفاعی علاوه بر برداشتن بخشی از بار ایجاد مدرسه از بخش دولتی، ارایه خدمات آموزشی بهتر و باکیفیت‌تر به مردم بوده است. متأسفانه گاهی دیده می‌شود که حتی در برخی از مدارس معروف غیرانتفاعی که شهریه بالایی هم دریافت می‌کنند؛ لزوماً آموزش با کیفیت تری ارایه نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مأموریت اصلی آموزش و پرورش، تربیت انسان و خلق سرمایه انسانی است، خاطرنشان کرد: به‌همین دلیل دشمن می‌خواهد به این موضوع ورود کند و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در زمینه‌های مختلف سخت افزاری اقدام کرده که تا کنون توفیقی در این زمینه نداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز ضمن تاکید بر محور بودن موضوع ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در همه فعالیت‌ها و برنامه‌های مدارس، گفت: از ظرفیت و توانمندی دانش آموزان در امور مختلف بویژه افکار و ایده های آنان بدرستی و صحیح بهره‌گیری کنید.

حسن بروشکی ادامه داد: در فضای کلاس و مدرسه، موضوع تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان را در کنار کار آموزش به موازات هم باید پیش برد و برای پرورش فرزندانی با شخصیتی همه بعدی تلاش کنیم.

بروشکی بیان کرد: امروز بیش از گذشته دانش آموزان با تکنولوژی و تغییرات جهانی همراه شده اند و این نیاز آنان در فضای مدرسه نیز باید تامین گردد و شنونده مطالبات و خواسته های فرزندان باشیم.

وی گفت: اهمیت و ارزش شورای معلمان مدرسه را به عنوان یک ظرفیت و بستری برای تبادل افکار، اندیشه‌ها، نظرات و تجارب مهم قلمداد کرده و از این فرصت برای حل مشکلات احتمالی دانش‌آموزان استفاده صحیح کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل با اولیا و خانواده‌ها را توسعه دهیم و از بستر انجمن‌ اولیا و مربیان در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت و برنامه‌های جاری و ساری مدرسه بهره‌گیری کنید.

بروشکی اظهار کرد: با هدف تقویت روحیه و افزایش انگیزه دانش آموزان برای حضوری پر انرژی و مصمم در کلاس‌های درس، فرصت های اردویی و تفریحی هم برای معلمان و هم برای فرزندان ایجاد کرده و فضایی صمیمی و دوستانه در مدارس داشته باشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha