• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402110704311
  • خبرنگار : 71145

تحولات صد و سیزدهمین روز جنگ

تعداد شهدای غزه به ۲۶ هزار و ۲۵۷ تن رسید/ حمله راکتی مقاومت به سدیروت

تعداد شهدای غزه به ۲۶ هزار و  ۲۵۷ تن رسید/ حمله راکتی مقاومت به سدیروت

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی برای صد و سیزدهمین روز ادامه دارد که بمباران شدید هوایی و توپخانه ای چندین منطقه در نوار غزه به ویژه در خان یونس (جنوب) را هدف قرار می‌دهد و مقاومت به مقابله با اشغالگران می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ کشتار انجام دادند که ۱۸۳ شهید و ۳۷۷ مجروح برجای گذاشت. تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۲۶ هزار و۲۵۷ نفر و مجروحان به ۶۴ هزار و۷۹۷ نفر رسید.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که بر اثر ادامه بمباران رژیم صهیونیستی، ۲۸ شهید و تعدادی مجروح به بیمارستان ناصر در خان یونس منتقل شدند.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که یکی از کارکنان شرکت مخابرات فلسطین در غزه هنگام تلاش برای حفاظت و تعمیر شبکه با وجود هماهنگی قبلی مجروح شد.

این در حالی است که از آغاز جنگ، نوار غزه شاهد ۱۰ قطع ارتباط و اینترنت بوده‌است.

بیش از ۱۰ فلسطینی نیز در بمباران هواپیماهای رژیم صهیونیستی که خانه خانواده فیاض در جنوب غربی شهر دیرالبلح را هدف قرار داد، شهید شدند.

عصر جمعه نیز در بمباران دیرالبلح در مرکز غزه توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی دست کم ۶ شهروند شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند. منابع محلی اعلام کردند که بر اثر بمباران خانه خانواده «ابو نصیر» در منطقه «حکر الجامع» در شهر دیرالبلح ۶ نفر شهید و بقیه مجروح شدند. 

ادامه بمباران و محاصره بیمارستان‌های خان یونس در جنوب غزه

خبرنگار الجزیره نیز گفت: در حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در محله الجینه در رفح در جنوب نوار غزه، سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

این در حالی است که اداره مجتمع پزشکی ناصر از قطع کامل برق مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه به دلیل تمام شدن سوخت و بمباران مداوم نیروهای اشغالگر علیه اطراف بیمارستان و محاصره آن خبر داد.

صهیونیست‌ها برای ششمین روز متوالی به هدف قرار دادن بیمارستان الامل در خان یونس ادامه می‌دهند، در حالی که برای چهارمین روز به اعمال منع رفت و آمد کامل در بیمارستان ناصر با ادامه قطعی برق آن ادامه داده‌اند.

هلال احمر فلسطین تایید کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی برای ششمین روز متوالی به هدف قرار دادن بیمارستان الامل در خان یونس ادامه می‌دهد و در بحبوحه ادامه گلوله باران و تیراندازی در مجاورت آن مقررات منع رفت و شد کامل در اطراف بیمارستان همچنان ادامه دارد و از رفت و آمد اکیپ‌های آمبولانس به بیمارستان جلوگیری می‌شود.

هلال احمر فلسطین افزود: محاصره و بمباران امنیت کارکنان، مجروحان، بیماران و آوارگان مقر ما در خان یونس را تهدید می‌کند.

در عین حال نبردهای شدید مقاومت با نیروهای اشغالگر در چندین منطقه در خان یونس با مسلسل و آر پی جی همزمان با حملات توپخانه‌ای دشمن به محله الامل و الکتیبه در خان یونس و نیز حملات هوایی در چندین محور از این شهر ادامه دارد.

درگیری گردان‌های القدس با اشغالگران و بمباران شهرک‌های غلاف غزه

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: یک تانک مرکاوا و یک نفربر اسرائیلی را با گلوله‌های آرپی جی در غرب شهر خان یونس هدف قرار دادیم.

گردان‌های القدس اعلام کرد که در غرب و جنوب خان یونس وارد درگیری شدید با نیروهای اشغالگر با مسلسل و موشک شده‌است.

تعداد شهدای غزه به ۲۶ هزار و  ۲۵۷ تن رسید/ حمله راکتی مقاومت به سدیروت

گردان‌های القدس همچنین گفت که شهرک‌های نوار غزه از جمله سدیروت و نیرعام را با پرتاب موشک بمباران کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیرهای خطر در سدیروت و نیرعام در شمال نوار غزه به صدا درآمد. شبکه ۱۲ عبری نیز گزارش داد یک گلوله راکتی در منطقه باز نزدیک شهر سدیروت فرود آمد.

گردان‌های القسام نیز گفت: یک نفربر نظامی را با گلوله راکت یاسین ۱۰۵ در غرب شهر خان یونس هدف قرار دادیم.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در شمال غرب شهر غزه در حال وقوع است.

دیده بان حقوق بشر: اشغالگران به هدف قرار دادن مستقیم غیرنظامیان در غزه ادامه می‌دهند

دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه تاکید کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیل به طور مستقیم غیرنظامیان در غزه و به کشتار و اعدام‌های عمدی در ارتباط با حمله گسترده خود به غرب خان یونس ادامه می‌دهند.

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که قتل هولناکی را که توسط یگان‌های تک تیرانداز ارتش رژیم صهیونیستی علیه ۲ برادر که یکی از آنها کودک بود، مستند کرده و آنها را در مقابل چشمان والدین و بقیه اعضای خانواده در زمانی که برای آوارگی اجباری از خانه خود در محله الامل در غرب خان یونس آماده می‌شدند به شهادت رسیدند.

این نهاد خاطرنشان کرد که پیش از این ده‌ها مورد از اعدام‌های خودسرانه و فراقانونی و قتل‌های عمد توسط سربازان اسرائیلی در مناطق تهاجم به غیرنظامیان غیرمسلح بدون ضرورت نظامی یا دلیل خاصی را ثبت کرده‌است.

هشدار مدیر جهانی بهداشت درباره فروریختن آخرین بیمارستان فعال غزه

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، نسبت به فروریختن بیمارستانی در شهر خان یونس که شاهد نبرد بین نیروهای اشغالگر اسرائیل و جنبش مقاومت فلسطین «حماس» است، هشدار داد.

گبریسوس شامگاه جمعه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که بیمارستان ناصر با کمبود سوخت، غذا و دارو روبه‌رو شده‌است.

صدها نفر از بیماران و کارکنان بیمارستان به دلیل درگیری و دشواری حمل و نقل کمک‌های امدادی به آنجا متواری شده‌اند.

گبریسوس گفت ۳۵۰ بیمار و ۵۰۰۰ آواره در بیمارستان هستند.

سازمان امدادی پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد که خدمات اولیه بهداشتی در بیمارستان ناصر نابود شده‌است.

این سازمان در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: این حملات سیستماتیک علیه مراقبت‌های بهداشتی غیرقابل قبول است و باید اکنون پایان یابد تا افراد مبتلا بتوانند مراقبت‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند. کل سیستم سلامت از کار افتاده‌است. این بیمارستان بزرگترین مرکز بهداشتی در نوار غزه محسوب می‌شود که همچنان در حال فعالیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha