• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110704504
  • خبرنگار : 71516

میقاتی: موضع ما مبتنی بر تحقق ثبات پایدار در منطقه از طریق توقف دائم درگیری در غزه است

میقاتی: موضع ما مبتنی بر تحقق ثبات پایدار در منطقه از طریق توقف دائم درگیری در غزه است

نخست وزیر موقت لبنان تأکید کرد، این کشور بر موضع خود برای دور کردن جنگ از لبنان ثابت است.

به گزارش ایسنا، نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان طی جلسه پارلمان درباره بودجه ۲۰۲۴ گفت: طی گفتگوهایی که اخیرا با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا داشتم و در پاسخ به پیام فوری وی برای پایان دادن به درگیری با رژیم اشغالگر اسرائیل موضع رسمی لبنان را به وی اعلام کردم. موضع ما مبتنی بر تحقق ثبات پایدار و طولانی مدت در منطقه از طریق توقف دائم درگیری در غزه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه است و این مسئله اجازه تبادل اسرا را خواهد داد.

به نقل از العربی الجدید، وی افزود: همچنین از دیگر اقدامات برگزاری نشست‌های سه جانبه برای حل نزاع‌های باقیمانده میان لبنان و اسرائیل از طریق اجرای تمام معاهده‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله معاهده توقف درگیری در سال ۱۹۴۹ و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ است.

قطعنامه ۱۷۰۱ که در سال ۲۰۰۶ صادر شد، بر توقف کامل درگیری‌ها میان لبنان و رژیم صهیونیستی تأکید دارد.

میقاتی افزود: اما گام سوم ایجاد یک طرح بین‌المللی برای حل دائم نزاع فلسطین و اسرائیل و احیای طرح راه حل دو دولتی است که ضامن حقوق عادلانه و فراگیر برای فلسطینی‌ها و امنیت پایدار برای اسرائیلی‌ها است.

میقاتی تأکید کرد: ما پایبند هستیم که جنگ را از لبنان دور کرده و همچنان روش دیپلماسی و مذاکره را به عنوان ورودی اصلی و ضامن تحقق ثبات پایدار در پیش بگیریم. این مسئله باید از توقف جنگ غزه و ایجاد یک راهکار عادلانه و منصفانه برای مسئله فلسطین بر اساس تشکیل دو دولت آغاز شود. ما همچنین از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم برای توقف اقدامات تحریک آمیز و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان تلاش کند.

جبهه جنوبی لبنان جمعه شاهد حملات متقابل حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در چندین محور بود. رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های الناقوره، یارین،مروحین، رامیا و عیتا الشعب را بمباران کرد.

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه به دنبال عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان نیروهای رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha