• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402110704667
  • خبرنگار : 50189

با همکاری روس‌ها صورت می‌گیرد

طراحی بزرگ‌ترین بندر خشک و لجستیک جنوب‌شرق ایران در کرمان

طراحی بزرگ‌ترین بندر خشک و لجستیک جنوب‌شرق ایران در کرمان

ایسنا/کرمان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بزرگترین بندرخشک و لجستیک جنوب شرق ایران در شهرستان کرمان طراحی شده و تا پایان بهمن ماه جاری با همکاری روس‌ها کلید می‌خورد.

دکترمحمدرضا پورابراهیمی امروز هفتم بهمن ماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید ورق‌های پوشش دار در کرمان، توسعه فعالیت‌های اقتصادی در کشور و استان را در اولویت دانست و افزود: تلاش شد تا تکمیل زنجیره ارزش را در استان کرمان برنامه‌ریزی کنیم لذا پروژه‌هایی برای تحقق این امر در استان تعریف کردیم.

وی بیان کرد: در دو سال و نیم اخیر بر مرکز استان کرمان تمرکز کرده‌ایم و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی در شهرستان کرمان تعریف شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت بالای استان در حوزه تولید انرژی‌های خورشیدی سخن گفت و افزود: با احداث شهرک انرژی خورشیدی از سیلیس تا تولید پنل‌های خورشیدی را دنبال می‌کنیم که با اجرای چنین پروژه‌هایی به کاهش آلایندگی و ایجاد اشتغال کمک می‌شود و عملیات اجرایی خط نخست تولید این پروژه در بهمن ماه جاری را آغاز می‌کنیم.

وی با برشمردن پروژه‌های در حال اجرا در استان ادامه داد: کارخانه تولید لاستیک ماشین‌های فوق سنگین در کرمان در منطقه باغین راه‌اندازی می‌شود و پروژه فروآلیاژ و فروسیلیس در منطقه جوپار آغاز شده است.

پورابراهیمی خبر داد: بزرگترین بندرخشک و لجستیک جنوب شرق ایران در شهرستان کرمان طراحی شده و تا پایان بهمن ماه جاری با همکاری روس‌ها کلید می‌خورد و هفته آینده عملیات اجرایی آشیانه تعمیر هواپیماهای پهن پیکر در شهر کرمان آغاز می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سهم استان در GDP کشور حدود سه درصد بود و اکنون به ۴.۱ درصد رسیده و این نشان دهنده قرار گرفتن استان در مسیر توسعه است.

پورابراهیمی تاکید کرد: بایستی اشتغال طرح‌های اجرایی در استان با کرمانی‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلیمن ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این مراسم گفت: استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی در بخش‌های مختلف برای تولید و اشتغال دارد و باید از این فرصت برای توسعه استان و شرق کشور و استفاده شود.

وی از سرمایه‌های اجتماعی استان سخن به میان آورد و افزود: در کنار این ظرفیت‌های خدادادی نیروهای خوش فکر و بااستعداد و صنتعگر در استان وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با ابراز خرسندی از حرکت کشور به سمت خودکفایی تصریح کرد: به عنوان دستگاه قضایی در کنار صنعت، اشتغال و تولید قرار داریم و اقداماتی در راستای جلوگیری از بیکار شدن نیروها و راکد شدن واحدهای تولیدی انجام دادیم.

وی با اشاره به تفویض اختیار رئیس قوه قضائیه به استان کرمان عنوان کرد: آمادگی لازم استفاده از این تفویض اختیار در راستای رونق تولید و اشتغال استان را داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۷ ۱۸:۱۹

این معتادان را جمع آوری کنید .. چهره شهر زشت شده

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۹ ۱۳:۵۰

نتونستید یک آسفالت مناسب برای خیابانهای این شهر بزنید