• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402110704672
  • خبرنگار : 71461

ایمانی‌پور:

اربعین یک سبک زندگی اسلامی ارزشمند است/در جنگ شناختی روایت صحیح مهم است

اربعین یک سبک زندگی اسلامی ارزشمند است/در جنگ شناختی روایت صحیح مهم است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: امروز جایزه جهانی اربعین برای بازخوانی سبک زندگی اسلامی است چرا که اربعین یک سبک زندگی اسلامی ارزشمند است. ما وظیفه داریم با ابزار رسانه، فرهنگ، هنر و... سبک زندگی اسلامی که از اربعین نشات می‌گیرد را به جهانیان انتقال بدهیم. 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور -رئیس سازمان و فرهنگ و ارتباطات اسلامی- در مراسم اختتامیه نهمین دوره جایزه جهانی اربعین که امروز شنبه(هفت بهمن‌ماه) در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد با تقدیر و تشکر از تمام مهیمانانی که در این مراسم شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: پیام اصلی اربعین جهاد تبیین است این آن چیزی است که در اربعین خودش را بیشتر نشان  می‌دهد و در عاشورا مسئله جنگ شناختی بسیار مهم بود. کسانی که فرزندان و اصحاب پیامبر (ص) را به شهادت رسانند غیر مسلمان نبودند حداقل در ظاهر خود را مسلمان می‌دانستند. اما در این بین چه اتفاقی رخ داد که جای دیو و فرشته تغییر کرد و برخی به قصد قربت به امام حسین (ع) شمشیر می‌زدند؟! مثل همیشه از ابزار زر و زور و تزویر استفاده کردند تا جای حق و باطل را معکوس نشان بدهند. 

وی ادامه داد: در جنگ شناختی روایت صحیح مهم است. سال گذشته در جریان اغتشاشات دیدید چطور می‌خواستند با تبلیغ جای حق و باطل را جابه جا کنند. امروز هم در غزه شاهد هستیم که می‌خواهند جریان حق را تروریست جلوه بدهند و خودشان به ناحق مردم را می‌کشنند اما سعی می‌کنند خودشان را حق نشان بدهند. این موضوع در کربلا هم رخ داد اما با تمام تبلیغات نتوانستند جای حق و باطل را جابه جا کنند. امروز شاهد هستیم که با موضوع غزه بیداری جهانی رخ داده است و جهان از دنیای پسا صهیونیست صحبت می‌کند. 

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: امروز جریان مقامت جریان شناخته شده‌ای در سطح جهان است. امروز شاهد هستیم جریان حق پیروز می‌شود. امام راحل در جریان جنگ تحمیلی فرمودند «جنگ نعمت است» برای اینکه در این جنگ بود که حق و باطل مشخص شد. امروز اگر مسئله مقاومت گفتمان برای جهانیان قابل پذیرش است و همگان از جریان مقاومت صحبت می‌کنند به خاطر این است که کشور ما سالیان سال در این عرصه این موضوع را برای جهانیان تبیین کرد و امروز این موضوع شناخته شده‌تر از همیشه است و جهانیان می‌دانند که جنگ غزه نبرد حق و باطل است. 

ایمانی پور گفت: اذهان جهانی برای تغییر نظام بین‌المللی آماده‌تر از گذشته است. همگان می‌دانند آنهایی که اکنون در جهان دم از حق می‌زنند این حق و دفاع از مظلوم برای آنها شعاری بیش نیست. رسانه‌های غربی بازگوی حقیقت نیستند و امروز رسانه‌های همسو با جریان باطل حرفی برای گفتن ندارند. امروز شاهد مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از نوار غزه هستیم و حضور آنها هیچ دستاوردی برای آنها نداشته است. 

وی در پایان گفت: تقریب مذاهب اسلامی امروز در جهان رنگ و بویی دیگر دارد زیرا اسلام مدافع مظلوم است. امروز جایزه جهانی اربعین برای بازخوانی سبک زندگی اسلامی است چرا که اربعین یک سبک زندگی اسلامی ارزشمند است. ما وظیفه داریم با ابزار رسانه، فرهنگ، هنر و... سبک زندگی اسلامی که از اربعین نشات می‌گیرد را به جهانیان انتقال بدهیم. 

در این مراسم از برگزیدگان در رشته های عکس ، فیلم، سفرنامه، فعالان فضای مجازی، کتاب و شعر  تقدیر شد.

اربعین یک سبک زندگی اسلامی ارزشمند است/در جنگ شناختی روایت صحیح مهم است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha