• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402110704690
  • خبرنگار : 50652

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان عنوان کرد:

ارتقاء جایگاه گلستان به رتبه دهم در پرداخت وام ازدواج

ارتقاء جایگاه گلستان به رتبه دهم در پرداخت وام ازدواج

ایسنا/گلستان معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج از ابتدای سال را بالغ بر ۲۶ هزار نفر برشمرد و توضیح داد: شاهد تغییر جایگاه گلستان در پرداخت تسهیلات ازدواج و ارتقاء جایگاه آن در کشور هستیم.

حامد ملاحسنی صبح امروز ۷ بهمن ماه درگفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به رتبه گلستان در پرداخت تسهیلات ازدواج، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم استان گلستان در رتبه سی ام پرداخت تسهیلات قرار داشته که همت و تلاش مسئولان سبب کاهش موانع فعلی و تغییر جایگاه گلستان در پرداخت تسهیلات ازدواج و متعاقب آن ارتقاء جایگاه و کسب رتبه دهم کشوری در این زمینه شده است.

وی تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج از ابتدای سال را بالغ بر ۲۶ هزار نفر برشمرد وتوضیح داد: از ابتدای سال جاری تا انتهای آذر ماه یعنی در فاصله ۹ ماه تعداد ۲۶ هزار و ۶۸۳ نفر متقاضی دریافت وام ازدواج در استان داشتیم که از این تعداد به ۱۹ هزار و ۲۸ فقره وام پرداخت شده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به اعتبار پرداخت شده در این امر گفت: برای پرداخت این تعداد وام ازدواج در بازه ۹ ماهه از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه بیش از ۳۹۲ میلیارد و ۸۹۳ میلیون ریال پرداخت شده است.

ملاحسنی با بیان اینکه میانگین پرداخت وام ازدواج در کشور ۷۰ درصد است، افزود: استان ما با همت مسئولین و کاهش موانع پیش روی این اقدام موفق به عبور از میانگین پرداخت وام در کشور شده و می‌توان گفت ۷۱ درصد از متقاضیان وام ازدواج در گلستان تسهیلات ازدواج را دریافت کرده اند.

وی در پایان با اشاره به موانع موجود در مسیر ازدواج جوانان، گفت: این وام ها سبب می‌شود تا حدی هزینه‌های تشکیل خانواده تامین و تحمل بار اقتصادی آن را سبک‌تر شود، یکی از موانع مهم در این مسیر سنگ‌اندازی بانک‌ها است که جوانان را دلسرد کرده و این در حالی است که تاکید رهبری بر ارج نهادن به این نهاد مهم و تلاش در جهت تسهیل امر ازدواج بوده و یکی از اهداف دولت نیز کوتاه کردن صف متقاضیان وام ازدواج است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha