• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402110704697
  • خبرنگار : 50295

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان عنوان کرد

بهره‌براری از عملیات گازرسانی به ۲۱ روستای زنجان همزمان با دهه فجر

بهره‌براری از عملیات گازرسانی به ۲۱ روستای زنجان همزمان با دهه فجر

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: عملیات گازرسانی به ۲۱ روستای زنجان در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

رحیم سلیمانی‌نژاد امروز (شنبه ۷ بهمن‌ ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی سنگینی در خصوص مصرف درست و بهینه گاز بر عهده داریم، اظهار کرد: در ۲۱ شهر استان زنجان، گازرسانی به طور کامل انجام شده و پروژه‌های گازی داخل شهر بیشتر مربوط به پروژه‌های مسکن‌های ملی است.

وی با بیان اینکه شبکه‌گذاری برای ۷۶۰۰ واحد مسکن ملی انجام شده و در سفر رئیس‌جمهور آماده بهره‌برداری بود، افزود: عملیات گازرسانی به ۲۱ روستای زنجان در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید. ۷۴۰ روستا در سطح استان از انرژی گاز بهره‌مند شده و با این کار ۹۵.۵ درصد از خانوارهای روستای از انرژی گاز بهره‌مند خواهند شد. همچنین ۲۴ روستای دیگر نیز وجود دارد که اقدامات اجرایی آن‌ها انجام و سال بعد در هفته دولت یا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید؛ البته از ۱۲۸ روستا باقی مانده نیز ۵۰ روستا که عمدتا در شهرستان‌های زنجان، طارم، ابهر و سلطانیه هستند امکان‌سنجی شده و با دریافت مجوز اقدامات لازم انجام خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه برخی از روستاهای باقی مانده در خصوص گازرسانی عمدتا روستاهای زیر ۲۰ خانوار هستند، البته گازرسانی به همه روستاها به صورت صددرصدی انجام نخواهد شد زیرا این کار در برخی مناطق صرفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: کل مشترکان گاز در استان زنجان ۴۰۴ هزار و ۹۷۲ مشترک هستند که در بخش خانگی حدود ۳۶۸ هزار و ۴۴۰ مشترک، بخش شهری ۲۵۱ هزار، بخش روستایی بیش از ۱۱۷ هزار، تجاری ۳۳ هزار و ۵۳۶ مشترک و در بخش صنعتی ۲ هزار و ۵۵۳ واحد وجود دارد. همچنین در سطح استان دو نیروگاه مقیاس بزرگ و ۱۳ نیروگاه مقیاس کوچک و ۴۳ واحد CNG وجود دارد که در بخش واحدهای CNG جزو استان‌هایی با بیشترین جایگاه هستیم.

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه بهره‌برداری از گاز در ۸ روستا با مبلغ ۴۴ میلیارد تومان، آماده‌سازی زیرساخت ۷۶۰۰ واحد و گازرسانی به ۴۵ واحد صنعتی از اقدامات انجام شده در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان بود که کل هزینه صورت گرفته برای افتتاح پروژها ۱۳۰۰ میلیارد ریال بود، ادامه داد: در دهه فجر سال‌جاری نیز اقداماتی همچون انجام کلنگ زنی در شهرستان ماهنشان و ۴ روستا ۱۳۱ خانواری با اعتبار ۲۷۷ میلیارد ریالی و افتتاح پروژه گازرسانی در ۲۱ روستا در شهرستان‌های خدابنده، زنجان، ایجرود و طارم با مبلغ ۹۶۶ میلیارد ریال، انجام خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه اولویت دولت تامین گاز خانگی است و موردی به اسم قطعی جریان گاز خانگی، نانوایی، بیمارستان و درمانگاه مگر در موارد بحرانی نداریم، گفت: بهینه‌سازی، مقاوم‌سازی و هوشمندسازی سه رسالت شرکت گاز است که در حوزه بهینه‌سازی تلاش‌های بسیاری می‌شود. همچنین بودجه‌ای برای به‌سازی موتورخانه‌ها نیز اختصاص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha