• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402110704743
  • خبرنگار : 50630

دوبرابر شدن معتکفین در سوادکوه و سوادکوه شمالی

دوبرابر شدن معتکفین در سوادکوه و سوادکوه شمالی

ایسنا/مازندران رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستانهای سوادکوه و سوادکوه‌ شمالی، میزان استقبال از اعتکاف در این شهرستان‌های را با افزایش دو برابری اعلام کرد.

حجت الاسلام مهدی صداقتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۱۲ مسجد در دو شهرستان میزبان معتکفین در سال جاری بودند.

صداقتی افزود: ۵۳۷ معتکف در ۱۲ مسجد شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌ شمالی حضور پیدا کردند که نسبت به ایام اعتکاف سال گذشته و ۲۵۳ معتکف سال قبل، افزایش ۱۱۲ درصدی داشتند.

این مسئول، درخصوص تفکیک تعداد معتکفین دو شهرستان اظهار کرد: در ۹ مسجد شهرستان سوادکوه،  ۴۹۴ نفر و در ۳ مسجد شهرستان سوادکوه شمالی،  ۴۳ نفر معتکف شدند.

دوبرابر شدن معتکفین در سوادکوه و سوادکوه شمالی

دبیر ستاد اعتکاف شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌ شمالی گفت: ۲۲۷ نفر مرد و ۳۱۰ نفر از بانوان شهرستان در ایام اعتکاف امسال شرکت کردند.

وی اشاره کرد: استقبال پرشور و شعور دانش‌آموزان در اعتکاف امسال بی‌سابقه بود، حضور ۳۳۳ نفر دانش‌آموز (  ۱۹۰ نفر دختر و ۱۴۳ نفر پسر) اتفاق مهمی بود که رخ داد و شاهد حضور این دانش آموزان در مساجد میزبان اعتکاف بودیم.

دوبرابر شدن معتکفین در سوادکوه و سوادکوه شمالی

 رییس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه و سوادکوه شمالی افزود: برای استفاده بهینه معتکفین از ایام اعتکاف  ۳۹ مبلغ و مبلغه در بین معتکفین سوادکوه و سوادکوه‌ شمالی حضور داشتند که شامل ۱۸ مبلغ ( ۳ مبلغ در سوادکوه‌شمالی و ۱۵ مبلغ در سوادکوه ) و ۲۱ مبلغه ( ۳ مبلغه در سوادکوه‌شمالی و ۱۵ مبلغ در سوادکوه ) بود.

دوبرابر شدن معتکفین در سوادکوه و سوادکوه شمالی

این مسئول در خصوص تفکیک سنی معتکفین گفت: افراد با همه سنین در این مراسم معنوی شرکت کردند از تعداد کل معتکفین در شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی، ۴۱۸ نفر زیر ۲۰ سال، ۷۳ نفر بین ۲۱ تا ۴۰ سال، ۲۶ نفر بین ۴۱ تا ۵۰ سال و ۲۰ نفر بالاتر از ۵۰ سال در اعتکاف سال ۱۴۰۲ در این شهرستان ها حضور دارند و از برکات معنوی آن بهره مند می‌شوند.

دوبرابر شدن معتکفین در سوادکوه و سوادکوه شمالی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha