• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402110704787
  • خبرنگار : 50037

راه‌اندازی ۳۲ دستگاه پست اختصاصی نیرورسانی به گلخانه‌های رزن

راه‌اندازی ۳۲ دستگاه پست اختصاصی نیرورسانی به گلخانه‌های رزن

ایسنا/همدان مدیر توزیع برق شهرستان رزن از نصب و راه اندازی ۳۲ دستگاه پست اختصاصی نیرورسانی به گلخانه‌های این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

عباس صفایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال ۳۲ دستگاه پست اختصاصی نیرورسانی به گلخانه‌ها انجام گرفته و ۱۰ دستگاه نیز در حال اجراست.

وی تعداد مشترکان برق شهرستان رزن را ۳۱ هزار و ۶۷۲مشترک برشمرد و افزود: از این تعداد ۲۶ هزار و ۸۲۲ مشترک به مشترکان خانگی، ۸۱۹ مشترک عمومی، ۹۵۵ مشترک کشاورزی، ۶۴۹ مشترک صنعتی و ۲۴۲۷ مشترک تجاری و سایر اختصاص دارد.

صفایی با اشاره به وجود ۱۱۳۰ دستگاه پست‌های ۲۰ کیلوولت در  سطح این شهرستان مطرح کرد: طول شبکه فشار ضعیف برق این شهرستان ۴۰۰ کیلومتر و شبکه فشار متوسط ۹۰۰ متر بوده ضمن اینکه در بحث طرح تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار در سال گذشته ۳۵ کیلومتر و امسال نیز تاکنون ۲۱ کیلومتر انجام شده و ۱۱ کیلومتر نیز در دست اقدام است‌.

وی گفت: کاهش سرقت، کاهش تلفات، بالا بردن ضریب و قابلیت اطمینان شبکه از نظر قطعی در شرایط بحرانی چون باد و طوفان، کاهش خطر برق‌گرفتگی و کاهش خاموشی‌های ناشی از اتصال سیم‌های مسی برق در زمان بارندگی و وزش باد از مزایای تبدیل سیم‌های مسی برق به کابل خودنگهدار به شمار می‌رود.

صفایی، روشنایی معابر روستایی را یکی از معضلات مهم این شهرستان در سال‌های گذشته دانست و گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته ۱۴۸۵ دستگاه چراغ روشنایی کم‌مصرف نصب شده که در هشت سال گذشته این اقدام در شهرستان بی‌نظیر بوده است ضمن اینکه ۳۰۰ دستگاه نیز تا پایان امسال انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در سال‌جاری ۸۵۰ کنتور تک‌فاز در بحث فروش انشعاب انجام شده و ۳۰۰ مورد نیز دارای درخواست هستیم که تا پایان سال این درخواست‌ها نیز انجام خواهد شد.

صفایی اضافه کرد:در سال‌جاری به منظور هوشمندسازی کنتورها در شهرستان رزن ۶۳۷ کنتور تعویض شده و ۱۱۶ دستگاه کنتور نیز باقی مانده که تعویض این کنتورها نیز انجام خواهد گرفت.

مدیر توزیع برق شهرستان رزن ادامه داد: در سال گذشته ۱۳ پست ترانس برق جدید و امسال نیز تاکنون ۹ پست ترانس جدید احداث شده و پنج دستگاه پست ترانس نیز در حال احداث است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha