• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402110704826
  • خبرنگار : 50570

یک کارگردان تئاتر:

علاقه‌ به نمایشنامه‌های شکسپیر باعث شد نمایش «مثلث» را بسازم

علاقه‌ به نمایشنامه‌های شکسپیر باعث شد نمایش «مثلث» را بسازم

ایسنا/خراسان رضوی کارگردان نمایش مثلث گفت: مایل بودم تا روزی بتوانم یک نمایش متفاوت در زمینه نمایش عروسکی داشته باشم و با توجه به علاقه‌ای که به تئاتر اشیاء و نمایشنامه‌های شکسپیر داشتم، باعث شد به سمت اجرای این نمایش بروم.

قیس یساقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نمایش «مثلث» اظهار کرد: این نمایش از نمایشنامه‌های معروف شکسپیر اقتباس شده است، به عبارتی تلفیقی از نمایش‌های اتلو، مکبث و هملت شکسپیر است که سعی کردیم با اضافه کردن کمدی نمایشی خلاقانه را اجرا کنیم.

وی در خصوص داستان نمایش افزود: نمایش مثلث روایتگر یک قلمرو امپراطوری است که به شوخی گرفته می‌شود، در حقیقت مثلث به ماجرای خیانت‌هایی که درون یک پاساژ اتفاق می‌افتاد می‌پردازد.

کارگردان نمایش مثلث خاطرنشان کرد: با نمایش عروسکی کارم را شروع کردم و مایل بودم تا روزی بتوانم نمایشی متفاوت در زمینه نمایش عروسکی داشته باشم؛ با توجه به علاقه‌ای که به‌ تئاتر اشیاء داشتم از طرفی نیز علاقه به شکسپیر و نمایشنامه‌های او باعث شد به سمت اجرای این نمایش بروم.

علاقه‌ به نمایشنامه‌های شکسپیر باعث شد نمایش «مثلث» را بسازم

یساقی در خصوص جوایز کسب کرده نمایش مثلث گفت: نمایش مثلث در جشنواره «مبارک» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی، عروسک‌گردانی و اثر شد. در بخش موسیقی، متن و صداپیشگی نیز کاندیدای دریافت جایزه شد؛ همچنین در جشنواره «پاپتلند قزاقستان» این نمایش بهترین اثر اقتباسی جشنواره و به عنوان بهترین اثر انجمن نمایش عروسکی ایران شناخته شدیم.

وی عنوان کرد: نمایش مثلث را تابستان سال گذشته برای حضور در جشنواره مبارک آماده اجرا کردیم، اما با توجه به عقب افتادن زمان برگزاری جشنواره وقفه‌هایی در روند تولید نمایش رخ داد که در نهایت نمایشنامه برای حضور در جشنواره مبارک آماده شد.

کارگردان نمایش مثلث با بیان اینکه تصور این میزان از استقبال مخاطبان از نمایش را نداشتیم، گفت: با توجه به خاص بودن نمایش از اینکه مورد توجه تماشاگران قرار نگیرد می‌ترسیدیم، اما نمایش مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و مخاطبان به خوبی با نمایش ارتباط برقرار کردند و از آن‌ها بازخورد خوبی گرفتیم.

علاقه‌ به نمایشنامه‌های شکسپیر باعث شد نمایش «مثلث» را بسازم

یساقی افزود: تصمیم گرفته شد که پس از اتمام اجرا در مشهد نیز در تهران به روی صحنه برویم که با انجام مراحل ابتدایی و گرفتن موافقت‌ها در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر تهران به روی صحنه خواهیم رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha