• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402110704828
  • خبرنگار : 50107

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی شهرستان خبرداد

کمک ماهانه بیش‌از یک‌میلیارد تومان به بیماران مشهد

کمک ماهانه بیش‌از یک‌میلیارد تومان به بیماران مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد گفت: انجمن در ماه بیش از یک میلیارد تومان کمک به درمان بیماران سرطانی انجام می‌دهد تا به افراد ناتوان در تامین هزینه کمک کند ؛ منابع این میزان را نیز خیرین تامین می‌کنند.

اصغر افراسیابی امروز ۷ بهمن‌ماه، در نشست خبری هفته ملی پیشگیری از سرطان و تشریح برنامه‌های این هفته که در بیمارستان ناظران برگزار شد، اظهار کرد: انجمن حمایت از بیماران سرطانی از بعد تاسیس تمرکز خود را در حوزه سرطان قرار داد. مرکز درمانی رضا(ع) که ۱۷ سال قبل شروع به کار کرد، بزرگترین مرکز پرتودرمانی کشور است و بار عظیمی از درمان سرطان در حوزه پرتودرمانی را از سیستان تا دریای خزر پوشش می‌دهد.

وی افزود: ما با بهترین تکنولوژی و دستگاه‌های هایتک روز کار می‌کنیم. از دو سال و ‌نیم پیش که بیمارستان ناظران با گرایش سرطان تاسیس شد، ما تمام امکانات درمان‌های سنگین سرطان را در بیمارستان فراهم‌ می‌کنیم. در حوزه پرتودرمانی با توجه به افزایش قیمت خرید دستگاه و امکانات، گروه مددکاری ما تلاش می‌کند هیچ بیماری در حوزه پرتودرمانی به دلیل عدم تمکن مالی از این محل رد نشود.

افراسیابی ادامه داد: در دو سال گذشته با توجه به افزایش شدید قیمت تجهیزات پزشکی توانستیم مرکز درمان رضا(ع) را به دستگاه‌های جدید تغییر دهیم و در بیمارستان ناظران نیز سرمایه‌گذاری در زمینه پرتودرمانی انجام دهیم که امیدواریم تا نیمه سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد با بیان اینکه‌ سازمان غذا و دارو متولی حوزه دارو است و ما نمی‌توانیم دخالتی در این زمینه داشته باشیم، اما انجمن در ماه بیش از یک میلیارد تومان کمک به درمان بیماران سرطانی انجام می‌دهد تا به افراد ناتوان در تامین هزینه کمک کند؛ منابع این میزان را نیز خیرین تامین می‌کنند.

وی بیان کرد: در حوزه خیرین قانونی در کشور به نام ماده ۱۷۲ وجود دارد که به دولت اجازه می‌دهد هزینه‌هایی که شرکت‌ها و موسسات خیریه برای کمک به درمان بیماران انجام دهند و سرطان در اولویت قرار دارد، جزو هزینه مثبت شرکت‌ها قلمداد شود. انجمن حمایت از بیماران سرطانی بیش از ۱۰ سال است که اقدام به گرفتن ماده ۱۷۲ کرده و در هر مرحله‌ای وارد می‌شود ۱۰ موسسه خیریه دیگر نیز حضور دارند اما تنها با ما موافقت نمی‌کنند. این ماده قانونی می‌تواند تلاش خیرین را مضاعف کند، اگر این قانون تایید شود می‌توانیم ماهی یک میلیارد تومان کمک را به دو، سه برابر افزایش دهیم. 

در ادامه دکتر فاطمه ورشویی رئیس مرکز تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی رضا(ع) گفت: ما کمیته مددکاری داریم که متشکل از افراد متخصص و دوره‌دیده است و میزان نیاز به کمک بیماران را بررسی می‌کنند. کمک هزینه می‌تواند برای همه موارد باشد.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۱ صندوق صعب‌العلاج تاسیس شد که دولت نیز کمک هزینه پرداخت می‌کند، بنابراین همه با هم کار می‌کنیم. هزینه درمان بیمار محاسبه می‌شود که بیمه سهم بسیار اندکی را تقبل می‌کند، مابقی فرانشیز بوده که برعهده بیمار است. ما بررسی می‌کنیم که بیمار چقدر نیازمند است و بر آن اساس صندوق هم کمک هزینه دارو و هم رادیوتراپی را تقبل می‌کند.

ورشویی اضافه کرد: ما افراد بیمار را به صندوق صعب‌العلاج نیز معرفی می‌کنیم. در حال حاضر بیمار باید هزینه را پرداخت کند، مدارک ببرد و بعد هزینه را پس بگیرد اما پیشنهاد ما برای صندوق صعب‌العلاج این است که انجمن با سازمان‌های بیمه‌گر قرارداد ببندد و بیمار پولی پرداخت نکند. سقف صندوق صعب‌العلاج حداکثر ۵۰ میلیون برای هر بیمار است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha