• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402110704946
  • خبرنگار : 71560

با اشاره به سفر رئیس جمهور به ترکیه

عنابستانی: دولت سیزدهم به خوبی فرصت‌ها را در عرصه سیاست خارجی تشخیص داد

عنابستانی: دولت سیزدهم به خوبی فرصت‌ها را در عرصه سیاست خارجی تشخیص داد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت سیزدهم به خوبی فرصت ها در عرصه سیاست خارجی تشخیص داده شد و تعاملات خوبی شکل گرفت.

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سفر رئیس جمهور به ترکیه درباره فرصت های سیاسی و اقتصادی انجام این سفرها در دولت سیزدهم، بیان کرد: یکی از نقاط برجسته دولت سیزدهم، تعییر جهت گیری سیاست خارجی از نگاه صرف به غرب به نگاه کشورهای همسایه و همسو است.

وی در ادامه اظهار کرد: در هشت سال قبل از دولت آقای رئیسی شاهد هستیم که سیاست خارجی ما کشورهای همسایه و همسو ما را فراموش کرده بود و صرفا به دنبال ایجاد ارتباط با چند کشور محدود در دنیای غرب بودند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم این بود که این نگاه را تغییر داد و روابط ما با بسیاری از کشورهای همسایه اصلاح شد. مثلا روابط ما با ترکمنستان در آستانه قطع شدن بود اما در این دولت روابط با ترکیه، تاجیکستان، پاکستان، عراق، عمان، عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس روبه بهبودی رفت.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از نگاه بنده این سفرها فرصت بسیار خوبی است. اگر تعاملات خود را با کشورهای همسایه و کشورهای همسو با خود در منازعات سیاسی ارتقا دهیم، قطعا به نفع کشور است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم به خوبی فرصت ها در عرصه سیاست خارجی تشخیص داده شد و تعاملات خوبی شکل گرفت اما صرف برقراری ارتباطات سیاسی کافی نیست دیپلماسی اقتصادی ما نیز باید فعال شود.

عنابستانی تاکید کرد: باید از طریق رفع اشکالات حاکم بر ساختار دیپلماسی خارجی خود از این فرصت های گران سنگ به دست آمده به خوبی بهره برداری اقتصادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرصت های خوبی به دنبال تقویب ارتباط با آفریقا و آمریکای لاتین ایجاد شده است، گفت: البته بهره برداری های اقتصادی در این دولت نیز بهبود پیدا کرده است به عنوان مثال در فروش نفت مشخص است اما کافی نیست. مردم انتظار دارند اثر تقویت این ارتباطات سیاسی را در اقتصاد کشور مشاهده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha