• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402110704963
  • خبرنگار : 50534

دبیر انجمن صنایع سرب و روی ایران:

جابه‌جایی شرکت‌های روی زنجان به سادگی امکان‌پذیر نیست

جابه‌جایی شرکت‌های روی زنجان به سادگی امکان‌پذیر نیست

ایسنا/زنجان دبیر انجمن صنایع سرب و روی ایران با تاکید بر اینکه هیچ آلایندگی در شهرک سرب و روی زنجان نداریم، گفت: هیچ مطالعه علمی و دانشگاهی اثبات نکرده است که رابطه‌ مستقیمی بین سرطان و سرب و روی استان وجود دارد.

سیروس میانجی امروز (هفتم بهمن ماه) در حاشیه تور رسانه‌ای بازدید خبرنگاران از شهرک روی زنجان، با اشاره به اینکه ۶۰ هزار نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم و ۲۳ هزار نفر به‌طورمستقیم در این صنعت ایجاد شده است، اظهار کرد: ۲۰ درصد کاهش صادرات به نسبت سال قبل در این حوزه ثبت شده است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری صادرات محصولات سرب، بیان کرد: امسال با تلاش‌های انجام‌شده ۶۰۰ میلیون دلار شمش روی و کنسانتره صادرات داشتیم. 

میانجی با بیان اینکه امسال به‌دلیل برخی مشکلات ۲۰ درصد کاهش صادرات داشتیم، ادامه داد: تا قبل از سال ۱۳۷۰ واردکننده سرب بودیم، ولی سال گذشته ۱۶۰ هزار تن شمش سرب صادر کردیم. ما در این حوزه وابسته به هیچ کشوری نیستیم و بیشتر تجهیزات و کالاهای مورد استفاده در این صنعت بومی است‌.

وی با تاکید بر اینکه آلایندگی در شهرک سرب و روی زنجان نداریم، اظهار کرد: هیچ مطالعه علمی و دانشگاهی اثبات نکرده است که رابطه‌ مستقیمی بین سرطان و سرب و روی استان وجود دارد.

او با بیان اینکه زنجان جزو استان‌های نخست کشور در سرطان نیست و در میانه آمار قرار دارد، گفت: در شرکت‌های سرب و روی به‌طور میانگین در هر سه تا شش ماه از کارکنان و کارگران تست گرفته می‌شود و به مسأله‌ای برخورده نکرده‌ایم. تولیدکنندگان در جانمایی این شهرک نقشی نداشتند و تبدیل این محدوده به شهرک تخصصی روی، تصمیم مسؤولان کارگروه امور زیربنایی وقت در استان بوده است.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی شرکت‌ روی به این آسانی نیست، افزود: جابه‌جایی شهرک تخصصی روی زنجان با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به سادگی امکان ندارد و نمی‌توان ۷۰ واحد مستقر در این شهرک را جابه‌جا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha