• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402110704974
  • منبع : نمایندگی سمنان

اجرای طرح توسعه و اصلاح نژاد گله‌های گاومیش بومی در استان سمنان

اجرای طرح توسعه و اصلاح نژاد گله‌های گاومیش بومی در استان سمنان
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه و اصلاح نژاد گله گاومیش بومی در استان سمنان خبر داد.

حمیدرضا عادل امروز (هفتم بهمن ماه) اظهار کرد: در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت و گسترش و اصلاح نژاد دام‌های بومی کشور، حمایت از پرورش و توسعه گاومیش در دستور کار معاونت بهبود تولیدات دامی استان سمنان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، گفت: دام‌های بومی کمترین وابستگی را به نهاده‌های وارداتی دارند و طبعاً به‌دلیل مقاوم بودن به بیماری‌ها و هزینه پایین تغذیه و ساختمان و تأسیسات، گسترش آنها می‌تواند شاخصه بارز اقتصاد مقاومتی در بخش دامپروری کشور باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: حمایت از پرورش و توسعه گاومیش در دستور کار معاونت بهبود تولیدات دامی این استان قرار گرفته است.

عادل ادامه داد: برای این منظور برای اصلاح نژاد گله گاومیش بومی موجود در استان سمنان و افزایش تولید شیر و گوشت و بهبود صفات رفتاری آنها، از محل اعتبارات ملی که به این مهم تخصیص یافته است، عملیات انتقال جنین اصلاح‌شده به گاومیش‌های بومی استان سمنان آغاز شد.

وی اظهار کرد: در مرحله نخست اجرای پروژه، ۷۰ رأس گاومیش بومی معاینه و سونوگرافی شدند و برای گاومیش‌های گزینش‌شده به‌عنوان گیرنده جنین عملیات هورمون‌تراپی و هم‌زمان‌سازی فحلی آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با اجرای کامل و مستمر پروژه اصلاح نژاد گاومیش اهدافی مانند افزایش تولید شیر، گوشت و اشتغال پایدار با حداقل هزینه و افزایش درامد اقتصادی برای گاومیش‌داران محقق می‌شود.

وی به دیگر اهداف اجرای طرح پروژه اصلاح نژاد گاومیش اشاره و اضافه کرد: کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در زیربخش دامپروری در راستای اهداف و سیاست‌های کلی نظام در اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از دیگر اهداف پروژه است که محقق می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha