• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110705098
  • خبرنگار : 71592

وزیر خارجه اردن:

جامعه جهانی با اقدامات لازم،‌ رژیم صهیونیستی را به اجرای حکم دادگاه لاهه متعهد کند

جامعه جهانی با اقدامات لازم،‌ رژیم صهیونیستی را به اجرای حکم دادگاه لاهه متعهد کند

ایمن الصفدی از جامعه جهانی خواست تمامی اقدامات لازم را به‌کار گیرد تا رژیم صهیونیستی را برای اجرای حکم دیوان دادگستری بین‌المللی متعهد کند.

به گزارش ایسنا، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز شنبه در دیدار با «آنالنا بربوک» همتای آلمانی خود در «امّان»، تلاش‌ها را برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و اوضاع فاجعه‌باری که این رژیم در غزه به وجود آورده بررسی کرد.

به نقل از روسیاالیوم، الصفدی در این دیدار گفت جامعه جهانی باید تمامی اقدامات لازم را اتخاذ کند تا رژیم صهیونیستی فورا احکام دیوان دادگستری بین‌المللی را اجرایی کند.

دیوان دادگستری بین‌المللی روز جمعه ضمن بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه، حکم صادر کرد. براساس این حکم رژیم صهیونیستی باید کشتار فلسطینی‌ها را متوقف کند، کمک‌های انسانی به شکل کافی به نوار غزه منتقل شود، اقدامات تحریک آمیز نیز متوقف شده و عاملان آن مجازات شوند.

الصفدی تصریح کرد: توقف تجاوزات اسرائیل به غزه و انتقال کمک‌های انسانی به آن اولویتی برای پایان دادن به این فاجعه انسانی است و هشدار داد تداوم جنگ غزه احتمال گسترش آن در سطح منطقه را تشدید می‌کند.

وی افزود هر رویکرد آینده برای غزه باید در چارچوبی جامع باشد، چارچوبی که بر وحدت غزه، کرانه باختری و قدس شرقی بر اساس راهکار تشکیل دو دولت تاکید دارد.

وزیر خارجه آلمان هم گفت همانطور که دیوان دادگستری بین‌المللی تصریح دارد رژیم صهیونیستی فورا باید اجازه دهد کمک‌های انسانی به نوار غزه منتقل شوند و شیوه جنگی خود را نیز هرچه زودتر تغییر دهد.

وی تاکید کرد تنها زمانی ملت فلسطین و رژیم صهیونیستی در کنار هم در صلح زیست خواهند کرد که امنیت یکی از آنها بخش جدایی ناپذیر از امنیت دیگری باشد.

بربوک گفت بر اثر این جنگ صدها هزار فلسطینی آواره شده‌اند. برای دستیابی به آتش‌بس دائم نیاز است که یک آتش‌ بس انسانی موقت صورت بگیرد به طوری که در نهایت همه اسرا آزاد شوند.

الصفدی و بربوک ضمن اشاره به اهمیت احترام به قواعد حقوق بین الملل و حقوق بین الملل بشردوستانه،  تاکید کردند راهکار تشکیل دو دولت تنها راه برقراری امنیت و ثبات در منطقه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha