• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402110805389
  • خبرنگار : 50616

بعد از ۴۲ سال صورت گرفت

برگزاری دورهمی حماسه سازان ششم بهمن آمل سال ۱۳۶۰

برگزاری دورهمی حماسه سازان ششم بهمن آمل سال ۱۳۶۰

ایسنا/مازندران جمعی از یادگاران و حماسه سازان ششم بهمن سال۱۳۶۰ آمل، بعد از ۴۲ سال با هم دیدار و خاطرات آن حماسه جاویدان را مرور کردند.

این دیدار شامگاه شنبه ۷ بهمن ماه به مناسبت چهل ودومین سالگرد حماسه ششم بهمن سال۶۰ مردم آمل، به میزبانی و همت شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت شهرستان آمل و هتل شهرآمل که درسال ۶۰ مرکزفرماندهی بسیج این شهرستان بوده است، انجام شد.

در این مراسم فرماندار ویژه شهرستان آمل، جمعی از فرماندهان، نیروهای نظامی، بسیجی و تشکل‌های مردمی که در حماسه مردمی ششم بهمن نقش محوری در خنثی کردن توطئه شوم اتحادیه کمونیست داشتند، به بیان خاطره گویی پرداختند.

شب یادگاران ماندگار

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور درخصوص میزبانی این مراسم گفت، مکان فعلی هتل شهر شهرداری آمل که در دهه ۶۰ به عنوان مرکزفرماندهی بسیج شهرستان فعالیت داشت، درجریان حماسه ششم بهمن به واسطه واقع شدن درهسته مرکزی شهرآمل، نقش محوری وکلیدی داشت.

عسگرتوکلی افزود: در واقع ساختمان فعلی هتل شهر، درسال ۶۰ محل اصلی درگیری نیروهای مردمی و بسیج با منافقان وگروهک تروریستی اتحادیه کمونیست داشت که به خیال واهی خود قصد تصرف و ضربه زدن به شهر آمل را داشتند.

برگزاری دورهمی حماسه سازان ششم بهمن آمل سال ۱۳۶۰

وی ادامه داد، این برنامه با عنوان" شب یادگاران ماندگار" از حماسه سازان ششم بهمن آمل، برای سومین سال متوالی از سوی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت وهتل شهر برای حماسه سازان آن واقعه با عنوان مراسم تجلیل از دست اندرکاران و فعالان دراین عرصه برگزار شد.

توکلی اضافه کرد، همه مردم ومسئولان درهر رده مسئولیتی وغیره درقبال حماسه ششم بهمن، نشر و ترویج دستاوردهای آن به نسل‌های آینده وظیفه دارند وبرگزاری این مراسم توسط این مجموعه کم‌ترین کار بوده است.

جمعی از خاطره گویان و راویان حماسه ششم بهمن سال ۶۰ آمل نیز دراین مراسم بیان داشتند، برگزاری این ویژه برنامه‌ها در راستای تکریم از رشادت‌ها و افتخارآفرینی حماسه سازان در واقعه جنگل و روز ششم بهمن این شهرستان ضروری است.

برگزاری دورهمی حماسه سازان ششم بهمن آمل سال ۱۳۶۰

به گفته مرتضی کمانگری، یکی  از یادگاران حماسه ششم بهمن که در این دورهمی خاطره خود را در این حماسه بیان کردند.، زنده نگه داشتن و ترویج حماسه مردمی ششم بهمن که با حضور با بصیرت مردم این شهرستان در ناکام گذاشتن اعضای اتحادیه کمونیست که با قصد توطئه شوم شان قصد تصرف کامل شهر آمل و شمال ایران را داشتند، باید برای نسل جوان جامعه توسط یادگاران آن حماسه جاویدان تبیین و بازخوانی شود.

برگزاری دورهمی حماسه سازان ششم بهمن آمل سال ۱۳۶۰

علی امانی یکی دیگر از یادگاران حماسه ششم بهمن آمل، با بیان اینکه حماسه مردم آمل در سال ۶۰ که به خیال خام گروه‌های تروریست قصد ضربه زدن به انقلاب نوپای ایران اسلامی داشتند، با حضور آگاهانه مردم بابصیرت آمل در دفاع از شهر و آرمان‌های انقلاب خنثی شد، تصریح کردند: امام خمینی (ره ) درک درست از دفاع جانانه مردم در مقابل دشمنان قسم خورده انقلاب، در وصیت نامه سیاسی الهی شان از مردم فداکار آمل و حماسه مردم آمل تشکر کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha