• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402110805403
  • منبع : نمایندگی مازندران

در ۱۰ ماه گذشته

تولید انرژی خالص نیروگاه نکا به بیش‌از ۷ میلیارد کیلووات ساعت رسید

تولید انرژی خالص نیروگاه نکا به بیش‌از ۷ میلیارد کیلووات ساعت رسید

ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا، گفت: نیروگاه شهیدسلیمی نکا در ۱۰ ماه گذشته حدود ۷ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۴۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نیروگاه برق شهید سلیمی، نوراله ادبی فیروزجایی با اعلام این خبر اظهار کرد: دی ماه امسال، واحد ۲ بخار برای انجام تعمیرات نیمه اساسی در مدار تولید نبود، لذا با توجه به محدودیت تولید ناشی از عدم تخصیص سوخت گاز در بلوک سیکل ترکیبی و کاهش سطح آب دریا در بخش واحدهای بخار، بیش از ۵۹۷ میلیون و ۴۶۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۷۳ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و حدود ۲۷ درصد در بلوک سیکل ترکیبی به‌دست آمد، گفت: در این مدت بیش از ۸۵ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وی همچنین با اشاره به سختی و هزینه زیاد تولید برق، بر ضرورت مدیریت و بهینه مصرف کردن برق در تمامی فصول سال تأکید کرد و گفت: یکی از چالش‌های مهم صنعت برق کشور ما بالا بودن شدت مصرف برق است و به گواه آمار ۱۰ برابر استاندارد جهانی برق مصرف می‌کنیم.

این مسئول یادآور شد: مردم با مدیریت در مصرف انرژی کمک کنند تا همه هموطنان در تابستان از نعمت برق برخوردار و در زمستان نیز با کاهش تقاضا واحدهای نیروگاهی کمتری در مدار تولید قرار گیرد و بدین ترتیب نیاز نیروگاه‌ها به سوخت کاهش می‌یابد و همه مردم از نعمت سوخت گاز نیز بهره‌مند می شوند.

تولید انرژی خالص نیروگاه نکا به بیش از ۷ میلیارد کیلووات ساعت رسید

 نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت نامی ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی با ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha