• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402110805418
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شهردار آران و بیدگل:

پاسخگویی مدیران به شهروندان مستمر باشد

پاسخگویی مدیران به شهروندان مستمر باشد

ایسنا/اصفهان شهردار آران و بیدگل گفت: شهر و شهرنشینی با حضور فعال و مشارکت اثربخش شهروندان روح پیدا می‌کند و اجزای فیزیکی و کالبدی شهر به تنهایی معنایی ندارد، بنابراین شفاف‌سازی و پاسخگویی به شهروندان، مهم‌ترین اقدامی است که مدیران شهری باید مورد توجه قرار دهند.

 محسن صانعی، امروز(یکشنبه، ۸ بهمن) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پاسخگویی مدیران به شهروندان به خصوص نخبگان شهر باید به صورت مستمر باشد، اما خرده قول‌های که عملی نمی‌شود مردم را ناامید می‌کند.

 وی افزود: یکی از گلایه‌های مردم، تأخیر در اجرای پروژه‌های کلان است که بخشی از آن ناشی از تعامل‌های بین سازمانی است که طبق برنامه پیش نمی‌رود و برخی از آن نیز به علت شرایط پیمانکاران به ویژه شرایط مالی آنها است.

شهردار آران و بیدگل تصریح کرد: پل زیرگذر جاده قدیم آران بیدگل به کاشان یک پروژه استراتژیک و پدافندی است که عملیات اجرایی آن آذرماه گذشته آغاز شد، اما جابجایی انشعاب‌های فشار قوی گاز و آب مشمول زمان شد و امیدواریم خردادماه آینده به بهره‌برداری برسد.

صانعی تصریح کرد: ترافیک در محدوده مرکزی شهر یکی از چالش‌های مدیریت شهری است که آزادسازی رینگ محمد هلال به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید و نیازمند مجوز شورای برنامه‌ریزی است که طی چند مرحله انجام خواهد شد و مشارکت بخش خصوصی به این طرح سرعت خواهد داد.

به گزارش ایسنا، شهردار آران و بیدگل گفت: توسعه راه‌های دسترسی به این شهر یکی از ضرورت‌هایی است که طی چند دهه گذشته پیگیری شده است و در توافق با وزارت راه و شهرسازی و فرمانداری قرار شد که عملیات زیرسازی جاده چرمشهر توسط شهرداری انجام شده و آسفالت و تجهیز آن توسط وزارت راه و شهرسازی اجرا شود.

 وی تأکید کرد: تعامل با شهرهای همجوار یکی از ضرورت‌های مدیریت شهری است که تاکنون در حوزه پسماند، حمل و نقل، روش‌های کسب درآمد و توسعه راه‌های دسترسی برنامه‌های مشترک انجام شده است.

شهردار آران و بیدگل گفت: بودجه امسال شهرداری آران و بیدگل ۵ هزار میلیارد ریال تنظیم شده است که تاکنون ۳ هزار میلیارد ریال آن محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری این رقم به ۴ هزار میلیارد ریال یعنی ۸۰ درصد بودجه برسد.

 صانعی افزود: هزینه‌های شهرداری نیز مطابق بودجه پیش رفته است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، صرف هزینه‌های جاری و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن صرف هزینه‌های عمرانی شده است.

وی گفت: توسعه شهرها جدا از توسعه فرهنگی و اجتماعی نیست و بنابراین در سال جاری ۵۶۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر با مشارکت بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی اجرا شده است و جشنواره عروسکی با حضور هنرمندان ملی در شب ۲۲ بهمن اجرا خواهد شد.

شهردار آران و بیدگل افزود: جاده شهرک صنعتی صباحی به سمت کنارگذر به علت آن که در حریم محوطه ویگل قرار گرفته بود با نظر کارشناسان میراث فرهنگی ۵۰ متر جابجا شده است و از حریم این اثر خارج شد.

صانعی اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر آران و بیدگل یک برنامه توسعه‌ای است که طی یک ماه آینده تکمیل شده و به کمیسیون‌های مربوط در مرکز استان ارسال خواهد شد که تصویب آن حدود یک سال زمان نیاز دارد.

وی گفت: افزایش سگ‌های ولگرد یکی از معضلات شهری است که اقدام‌های مختلفی جهت رفع این مشکل انجام شده است، اما ریشه آن انتقال سگ از شهرها و استان‌های دیگر است، ضمن اینکه تغذیه سگ‌ها توسط شهروندان باعث جلب آنها به طرف مناطق مسکونی شده است.

شهردار آران و بیدگل گفت: دبیرخانه جشنواره نمک در آذرماه شروع به فعالیت کرده است و برنامه اصلی نیز در نیمه دوم اردیبهشت در سه بخش علمی–آموزشی، فرهنگی-گردشگری و اقتصادی برگزار خواهد شد.

صانعی افزود: روزانه ۳۰ تن زباله در شهر آران بیدگل تولید می‌شود که پس از تفکیک به شرکت بازیافت منتقل می‌شود و تلاش می‌کنیم با برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، فرهنگ تفکیک پسماند و بازیافت آن را ترویج کرده و این میزان زباله را کاهش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha