• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402110805499
  • خبرنگار : 71129

گزارشی از بی‌خانمان‌های آمریکا؛

غارنشینان کالیفرنیا!

غارنشینان کالیفرنیا!
غارهای حفر شده توسط بی خانمان‌های کالیفرنیا

غارهای کنار رودخانه‌ای در کالیفرنیا که توسط بی‌خانمان‌ها حفر شده، موجبات نگرانی مردم و مقام‌های شهری شده است. این مساله به عامل اصلی بحران در جریان ایالتی که با بی‌خانمان‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، اداره پلیس منطقه «مودستو» در کالیفرنیا و گروهی از نهادهای داوطلب پاکسازی رودخانه «توالومن»، با یکدیگر ۷۶۰۰ پوند زباله و وسائل این بی‌خانمان‌ها را از این غارها و مناطق همجوار جمع آوری کرده‌اند.

به نوشته روزنامه یو اس ای تودی، با پلکانی موقت که بر روی دامنه تپه‌های همجوار ساخته شده می‌توان به این غارها که ۲۰ فوت زیر سطح خیابان و در کنار بستر رودخانه ایجاد شده‌اند، وارد شد.

بی‌خانمان‌های کالیفرنیا در کنار رودخانه غار حفر می‌کنند
بی‌خانمان‌های لس‌آنجلس

ساکنانی که در این منطقه زندگی می‌کنند نگرانی‌های خود را در مورد ایمنی افراد بی‌خانمان ساکن در این غارها ابراز کرده‌اند چون این مکان‌ها برای زندگی مناسب نیست.

یکی از ساکنان محلی درباره این غارها و بی خانمان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، گفت: این غارها پر از وسیله هستند و در آنها می‌توان تختخواب، غذا، مواد مخدر و حتی جایی برای روشن کردن آتش و نگهداری از سلاح را دید.

بی‌خانمان‌های کالیفرنیا در کنار رودخانه غار حفر می‌کنند

با وقوع بسیاری از پدیده‌های طبیعی در امتداد ساحل رودخانه «توالومن» مانند افزایش سطح آب و فرسایش، وسائل افراد بیخانمان به رودخانه ریخته می‌شود؛ موضوع دیگری که باعث نگرانی است، آلودگی محیطی است.

کالیفرنیا دارای بالاترین بی خانمان در ایالات متحده است. در سرشماری از ۳۰ درصد جمعیت مشخص شد که کالیفرنیا حدودا ۱۶۲ هزار بی‌خانمان دارد.

بی‌خانمان‌های کالیفرنیا در کنار رودخانه غار حفر می‌کنند
چادرهای بی‌خانمان‌ها در یک زیرگذر

همچنین بر اساس آمار اوت ۲۰۲۳ و زمانی که طوفان «هیلاری» جنوب کالیفرنیا را درنوردید، افراد بدون سرپناه بیشتری پس از بیرون رانده شدن از محله‌ها در مناطق کم ارتفاع سراسر لس‌آنجلس زندگی می‌کنند.

گروه کمک رسان Soleil Ngo of West Adams Mutual Aid نیز اعلام کرده که افراد بیشتری در چادرهایشان در سراسر بستر رودخانه، زیر پل‌ها، در تونل‌ها و متروها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha