• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402110805538
  • خبرنگار : 50214

معاون وزیر و رییس سازمان امور اراضی کشور:

رفع تداخل اراضی کشاورزی لازمه امنیت غذایی است

رفع تداخل اراضی کشاورزی لازمه امنیت غذایی است

ایسنا/یزد معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان امور اراضی کشور از رفع تداخل در ۶۳ درصد از اراضی کشاورزی کشور خبر داد و در اهمیت این اقدام اظهار کرد: رفع تداخلات و تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی لازمه و پیشران توسعه کشاورزی و تامین امنیت سرمایه‌گذاری در این بخش و امنیت غذایی در کشور است.

«رضا افلاطونی» امروز یکشنبه هشتم بهمن به مناسبت سالروز تاسیس سازمان امروز اراضی کشور و جشن اتمام عملیات رفع تداخلات اراضی استان در جمع خبرنگاران، گفت: اولین لازمه در حوزه مدیریت امور اراضی، رفع تداخلات در این حوزه و حدنگار اراضی کشاورزی جهت تثبیت مالکیت اراضی است.

وی رفع تداخلات و تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی را مقدمه و پیشران توسعه بخش کشاورزی به ویژه تامین امنیت سرمایه‌گذاری، امنیت شغلی و امنیت غذایی در کشورمان خواند و گفت: این مهم همچنین از تشکیل هزاران پرونده قضایی که در آنها مردم از دولت یا دولت از مردم در رابطه با ملکیت اراضی کشاورزی شکایت دارند، جلوگیری می‎کند.

افلاطونی در ادامه اعلام کرد: از مجموع حدود ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی موجود در کشور، ۱۵ میلیون هکتار مشمول رفع تداخلات اراضی شده‎اند که تاکنون حدود ۶۳ درصد این اراضی رفع تداخل شده‌اند و یزد از جمله استانهای پیشرو در رفع تداخلات اراضی کشاورزی با تحقق ۱۰۰ درصدی رفع تداخلات در این حوزه است.

وی همچنین اظهار کرد: تاکنون برای ۴۵ درصد از ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی سند مالکیت صادر شده که این رقم در استان یزد ۷۱ درصد است و از این حیث نیز یزد از استانهای پیشرو در کشور محسوب می‎شود.

رفع تداخل اراضی کشاورزی لازمه امنیت غذایی است

معاون وزیر جهادکشاورزی در رابطه با حفظ کاربری اراضی کشاورزی نیز گفت: خوشبختانه با توجه به نظارتها و گزارشهای مردمی که از طریق سامانه ۱۳۱ در این رابطه دریافت شده، در سال جاری ۶۵ هزار مورد تغییر کاربری غیرمجاز در کشور شناسایی شده که ۵۲ درصد این موارد برطبق تبصره دو ماده ۱۰ قانون، رفع تصرف و اراضی کشاورزی به حالت اولیه بازگشته است.

افلاصونی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پایشهای ماهواره‎ای اراضی کشاورزی کشور، یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر تمام خدمات حوزه اراضی کشاورزی در کشور به صورت الکترونیکی قابل ارائه است.

رفع تداخل اراضی کشاورزی لازمه امنیت غذایی است

«محمدعلی حاتمی‌زاده» رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد نیز در این نشست خبری ضمن اعلام پایان عملیات رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان، گفت: در استان ۸۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی رفع تداخل شده که این امر مقدمه‌ای برای صدور سند و تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خواهد بود.

به گفته وی، این اقدام مانع تشکیل ۱۶ هزار پرونده قضایی در این حوزه شده و کشاورزان می‎توانند براساس اقدامات حدنگاری صورت گرفته و با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک استان، نسبت به صدور و دریافت اسناد مالکیت خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha