• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402110805623
  • خبرنگار : 71660

مدودف: تشکیل «جمهوری خلق تگزاس» جدی‌تر می‌شود

مدودف: تشکیل «جمهوری خلق تگزاس» جدی‌تر می‌شود

رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه با اشاره به بحران تگزاس گفت که این مسئله ناتوانی کامل دولت آمریکا را در کنترل بحران مهاجرت نشان می‌دهد و «تشکیل جمهوری خلق تگزاس جدی‌تر می‌شود.»

به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، در واکنش به ناآرامی‌ها در مرز جنوبی آمریکا در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: دولت آمریکا در حال نشان دادن ناتوانی کامل خود در مقابله با بحران مهاجرت است که در یکی از بزرگترین ایالت‌های این کشور رخ داده است.

معاون شورای امنیت روسیه در ادامه نوشت: فرماندار ایالت تگزاس به موضع کاخ سفید و بایدن پیر فرتوت دهن‌کجی کرده و سیم خاردارهایی را کشیده است. این مسئله نمونه دیگری از تضعیف هژمونی آمریکاست که در نتیجه اقدامات خود آمریکایی‌ها رخ می‌دهد.

مدودف افزود: واشنگتن که رسما و به طور مشتاقانه از نئونازی‌ها در کی‌یف حمایت می‌کند، در مسائل سیاست داخلی خود کاملا ناتوان است. قوانین دیوان عالی کشور که طبق آن مسائل مربوط به مهاجرت تنها برعهده مقامات فدرال است و نه ایالت، دیگر بخشی از واقعیت نیست. همین مقامات با انفعال خود در نهایت ممکن است جمعیت تگزاس را که در حال حاضر به طور جدی به سمت جدایی‌طلبی روی آورده‌اند، به جنون بکشانند. تاریخ مملو از مثال‌هایی از کشورهایی است که سعی در جدا شدن از ایالات متحده و تشکیل یک کنفدراسیون دارند. همه اینها به یک جنگ داخلی خونین منجر شده که هزاران هزار نفر را درگیر کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: در هر صورت، آمریکا ممکن است با یک بحران غیرقابل حل مواجه شود و برای مدت طولانی در ورطه یک جنگ داخلی جدید شاید حتی مخرب‌تر، غوطه‌ور شود و جهان غرب نفس خود را حبس خواهد کرد و آشفتگی آمریکا را با ترس تماشا خواهد کرد. اما مشکل آنها همین است. و حتی اگر آشفتگی در ایالات متحده خطرات قابل توجهی را برای ثبات جهان به همراه داشته باشد، بقیه جهان این فاجعه و مصیبت آمریکا را با خوردن پاپ کورن و با مقدار خاصی از شادمانی تماشا می‌کند.

مرز جنوبی آمریکا ناآرام است. کاروان کامیون‌داران به سمت مرز تگزاس عازم شده‌اند. هدف کاروان «مرز خود را پس می‌گیریم»، جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی، از طریق همکاری با مجریان قانونی است که مطابق قانون ایالتی در مرز تگزاس عمل می‌کنند و دستور دولت فدرال را نادیده می‌گیرند.

تگزاس در بحبوحه رشد بحران مهاجرتی، وارد مناقشه تند و تیزی با دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شده و مدعی است که از خود مقابل «تهاجم» در مرزهای جنوبی با مکزیک دفاع می‌کند. «گرگ ابوت» فرماندار تگزاس، جو بایدن را  یک رئیس‌جمهور «بی‌قانون» خطاب کرده و به حق این ایالت برای «دفاع از خود» در امتداد مرزش با مکزیک استناد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha