• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402110805749
  • خبرنگار : 71660

تلگراف: آمریکای تحت امر بایدن در تاریک‌ترین فصل تاریخش به سر می‌برد

تلگراف: آمریکای تحت امر بایدن در تاریک‌ترین فصل تاریخش به سر می‌برد

ستون‌نویس روزنامه دیلی‌تلگراف در مطلبی تازه از مشکلات دیرینه ایالات متحده پرده می‌بردارد؛ مشکلات وحشت‌انگیزی که با نگاهی نزدیک به آنها چهره افراد از ترس منجمد می‌شود. او از تجربیات خود در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ در ایالت نسبتا روشن‌فکر ماساچوست می‌نویسد؛ تجربیاتی که حاکی از خشونت و نژادپرستی پلیس ایالات متحده آمریکا علیه جوامع سیاه‌پوست بوده است و در عین حال تاکید می‌کند که آمریکای کنونی تحت ریاست جو بایدن با «وحشت بیشتری» مواجه است.

به گزارش ایسنا، «زو استریمپل» نویسنده بریتانیایی و ستون‌نویس روزنامه دیلی‌تلگراف می‌نویسد: اما اگر پلیس در سال ۲۰۲۴ رویکرد نژادپرستانه‌تری در پیش گرفته باشد، آن وقت چقدر این حجم از ترس و وحشت در جبهه‌های دیگر رشد کرده است. چند روز پیش مردی در آلاباما با گاز نیتروژن اعدام شد. «ران دی‌سانتیس» نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا برای جذب طرفداران بیشتر درخصوص موضعی سخت در قبال جنایات، وعده مجازات اعدام بیشتر را داد. هم‌چنین ایالت فلوریدا در سال ۲۰۲۳ بیش از هر زمان دیگری از سال ۲۰۱۹ اعدام انجام داده است. از طرفی، اعتیاد به مواد مخدر در آمریکا از کنترل خارج شده و حق سقط جنین در سطح فدرال در سال ۲۰۲۲ لغو شد.

این ستون‌نویس معتقد است: اما اکنون وحشت بیشتری وجود دارد. بسیار زیاد. همه چیز تحت ریاست مردی که قرار بود آمریکا را از دست بی‌رحمی، حماقت و جنایتی که توسط دونالد ترامپ رقم خورده بود، نجات دهد، بدتر شد. تحت ریاست جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا علی‌رغم افزایش قابل توجه تمدن و تجربه، مشکلات داخلی بدتر از همیشه شده است. آمریکا به مجمع‌الجزایری که مملو از هرج‌ومرج و تاریکی است، بدل شده و در نقطه شکست قرار دارد.

«زو استریمپل» می‌گوید: تحت ریاست بایدن، مسئله مهاجرت آمریکا به کابوس بدل شده است. ایالات متحده اساسا کشور مهاجران است و باید نگرش مشخص و آشکاری نسبت به تازه‌واردان داشته باشد؛ اما این بدان معنا نیست که به آسانی به میلیون‌ها نفری که دوست دارند به آمریکا بروند اما الزاما سخت‌کوش نیستند، اجازه ورود بدهند.

او هم‌چنین تاکید می‌کند: من اصولا طرفدار مهاجرت هستم و فکر می‌کنم مهاجران از هر کجا می‌توانند یک کشور را احیا کنند. اما مهم است که آنها چه کسانی هستند. آیا آنها درستکار هستند یا خطاکار؟ آیا آنها به دنبال قدردانی و تلاش در کشور جدید خود هستند یا به دنبال استثمار و آسیب رساندن به آن؟

ستون‌نویس روزنامه دیلی‌تلگراف در پایان می‌نویسد: به طور کلی، کابوس آمریکایی روز به روز بدتر می‌شود. تا زمانی که بایدن در سمت خود باقی بماند، جهان دست‌کم چهار سال دیگر از وجود ترامپ تضمین می‌شود و این آینده‌ای است غم‌انگیز و ترسناک برای کشوری که ما خود زمانی عاشق آن بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha