• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110805795
  • خبرنگار : 71588

اردن: «آنروا» شریان زندگی بیش از ۲ میلیون فلسطینی است

اردن: «آنروا» شریان زندگی بیش از ۲ میلیون فلسطینی است

وزیر خارجه اردن پس از تصمیم آمریکا و شماری از کشورهای غربی مبنی بر تعلیق کمک‌های مالی آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد این سازمان شریان زندگی بیش از دو میلیون فلسطینی است که با خطر گرسنگی در غزه مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن تاکید کرد که آنروا نباید براساس اتهامات علیه ۱۲ تن از مجموع ۱۳ هزار کارمندش به طور دسته‌جمعی مجازات شود.

براساس گزارش شبکه الجزیره، وزیر خارجه اردن تصریح کرد: «ما از کشورهایی که تصمیم به تعلیق کمک مالی به آنروا را گرفتند می‌خواهیم که از تصمیم خود صرف‌نظر کنند.»

ایمن الصفدی در ادامه افزود، آنروا شریان زندگی بیش از دو میلیون فلسطینی است که در غزه با خطر گرسنگی مواجه هستند.

پیشتر ۹ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلیس، فنلاند و ایتالیا پس از اتهامات مقامات صهیونیست مبنی بر دست‌ داشتن کارمندان آنروا در عملیات مقاومت فلسطین در هفت اکتبر، از تعلیق کمک مالی خود به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی خبر دادند.

شبکه «کان» رژیم صهیونیستی نیز شامگاه شنبه گزارش داد که ارتش این رژیم اسنادی را به طرف آمریکایی ارائه کرده‌ و مدعی شده که ۱۲ تن از کارکنان آنروا در نوار غزه در عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین مشارکت کرده‌اند.

این شبکه همچنین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر توانسته‌ است تعدادی از ۱۲ فرد مذکور را در داخل شهرک‌های صهیونیست نشین منطقه «غلاف غزه» هدف قرار دهد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بخشی از اظهارات امروزش در این باره تصریح کرد: سازمان ملل در حال انجام اقدامات سریع است. از ۱۲ نفر درگیر در این پرونده، ۹ نفر بلافاصله توسط «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا شناسایی و برکنار شدند، مرگ یکی از افراد مذکور نیز تایید شده‌ است، هویت دو نفر دیگر در حال مشخص شدن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha