• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1402110805813
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

وجود حدود ۷۰۰۰ هزار پرونده صید و شکار غیر مجاز در دادگستری‌های کشور

وجود حدود ۷۰۰۰ هزار پرونده صید و شکار غیر مجاز در دادگستری‌های کشور

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۱۵ درصد از احکام برنامه هفتم توسعه مربوط به محیط زیست است و این امر باعث شده در برنامه هفتم نقش پررنگ‌تری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا رضا انجم شعاع  در نشست علی سلاجقه - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - و دادستان کل کشور با دادستان‌های مراکز استان‌ها با اشاره به اینکه اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط زیست راهبرد اساسی ما در زمینه حفاظت محیط زیست است، اظهارکرد: سازمان حفاظت محیط زیست به لحاظ قوانین و مقررات از جامعیت کاملی برخوردار است که اصول قانون اساسی تا قوانین تصویب شده معاصر در مجلس مانند قانون هوای پاک و قانون حفاظت از خاک نشان دهنده این امر است.

وی افزود: ۲۷ بند بخشی و فرابخشی در حوزه محیط زیست در قانون برنامه هفتم گنجانده شد که حدود ۱۵ درصد از احکام برنامه مربوط به محیط زیست است و این امر باعث شد در برنامه هفتم نقش پررنگ تری داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مهمترین وظایفی که سازمان حفاظت محیط زیست بر عهده دارد، حفاظت از اکوسیستم‌های کلان و پیشگیری از بروز آلودگی و بررسی و مطالعه ابعاد مختلف محیط زیست همچنین آموزش در این حوزه است که لازم است در تمامی حوزه‌ها تقویت شود.

وی با اشاره به وجود ناترازی در حوزه آب و انرژی در سطح کشور اضافه کرد: عمده خسارات این ناترازی‌ها متوجه بخش محیط زیست می شود و ما با یک ناترازی بین منابع و ماموریت‌های سازمان نیز روبه رو هستیم زیرا متاسفانه منابع انسانی، مالی و تحقیقاتی هیچ سنخیتی با ماموریت‌های محول شده ندارد و باید این فاصله به حداقل ممکن برسد.

انجم شعاع با اشاره به اینکه عمده مصادیق جرم بحث شکار و صید غیرمجاز در این حوزه است، تاکید کرد: حدود ۷۰۰۰ پرونده از ۱۲ هزار پرونده موجود در شعب دادگستری‌های کل کشور مربوط به شکار و صید غیرمجاز است این در حالیست که دفاتر حقوقی ما در سراسر کشور با ۵۰ درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: از بیش از ۱۲ هزار پرونده نزدیک به ۸۶۰۰ رای دادگاه به نفع سازمان صادر شده و این نتیجه تلاش مسئولیت پذیری در حوزه حقوقی در سازمان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، انجم‌شعاع  به لزوم اختصاص حق‌آبه‌های محیط زیستی رودخانه اشاره کرد و گفت: ۱۰.۷ میلیارد متر مکعب حق‌آبه سالانه محیط زیستی رودخانه‌ها در برنامه هفتم توسعه است که امیدواریم دستگاه قضایی در مطالبه و حصول این حق‌آبه‌ها همراه سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha