• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402110805823
  • خبرنگار : 50176

رئیس جهاد دانشگاهی استان خبر داد

برگزاری مناظره ملی «اساتید و نخبگان دانشگاهی» در لرستان

برگزاری مناظره ملی «اساتید و نخبگان دانشگاهی» در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از آغاز ثبت‌نام نخستین دوره مناظره ملی اساتید و نخبگان دانشگاهی در استان خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام اساتید و نخبگان برای شرکت در این مناظره تا ۱۸ بهمن‌ و زمان برگزاری مناظره نیز دهه سوم بهمن است.

فرهاد فرامرزیان در گفت‌وگو با ایسنا از برگزاری نخستین دوره مناظره ملی اساتید و نخبگان دانشگاهی لرستان خبر داد و گفت: این مناظره به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و دفتر هم‌اندیشی دانشگاه‌های استان لرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مناظره با امتیاز پژوهشی برای اساتید شرکت‌کننده همراه است، افزود: ثبت‌نام از طریق نشانی اینترنتی https://www.roytab.ir/fanbaianasatid انجام می‌گیرد.

فرامرزیان مهلت ثبت‌نام اساتید و نخبگان برای شرکت در این مناظره را تا ۱۸ بهمن‌ماه و زمان برگزاری مناظره را دهه سوم بهمن‌ماه اعلام کرد و ادامه داد: یکی از راهکارهای رشد علوم، گسترش پژوهش و همچنین ترویج امر مطالعه، گفت‌وگو، نقد و مناظره میان اساتید دانشگاه است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه علی‌رغم مطالبه مقام معظم رهبری در سال ۸۵ و تبلیغات متعددی که در این زمینه صورت گرفته است این راهکار، آنچنان که باید به روندی جدی در میان دانشگاهیان تبدیل نشده است، اظهار کرد: وجود فضای آزاد برای نقد و طرح دیدگاه‌های متنوع و متکثر، چه از جهات علمی و چه از جهات سیاسی حق استادان و دانشجویان دانشگاه است و لازم است که دقت شود این فضا، ابزاری برای بازی‌های سیاسی نشود.  

وی با بیان اینکه در فضای فعلی جامعه دانشگاهی، اساتید علاقه زیادی به مطالعه آثار جدید دارند، ولی رغبتی به حضور در جلسات گفت‌وگو و نقد دیده نمی‌شود، اضافه کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، آثار یکدیگر را اعم از مکتوب و غیرمکتوب نمی‌خوانند و حاصلش کمیابی نقد و نقادی است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان تقویت ساز و کار و فرایند فرهنگ تولید اندیشه در دانشگاه و تشویق دانشگاهیان به مطالعه و تفکر بیشتر در راستای بصیرت‌افزایی و نخبه‌پروری فرهنگی، سیاسی و علمی، ایجاد، تقویت و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی تعامل گفتمانی در محیط دانشگاهی، تضارب آراء و حاکم شدن فضای عقلانی و علمی با رعایت اخلاق و منطق گفت‌وگو در محیط‌ دانشگاهی را از اهداف اجرای این مناظره برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha