• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1402110805835
  • خبرنگار : 71567

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی خبر داد

اساسنامه موسسات آموزش عالی غیردولتی اصلاح می شود

اساسنامه موسسات آموزش عالی غیردولتی اصلاح می شود

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم از انحلال ۲۸ موسسه آموزش عالی آزاد غیر فعال خبر داد و گفت: اساسنامه موسسات آموزش عالی غیردولتی اصلاح می شود.

به گزارش ایسنا، سید رسول  عمادی در نشست خبری با رسانه ها که امروز در سالن شهدای علمی وزارت علوم برگزار شد با بیان اینکه ما در بخش غیردولتی دو گروه موسسات آموزش عالی غیردولتی و آموزش عالی آزاد داریم، گفت: در کارگروه آمایش موسسات و دانشگاه‌های غیر دولتی ۳۵۷ موسسه از ابتدای انقلاب تا کنون داشتیم که ۱۰۲ موسسه منحل و هم اکنون ۲۵۵ موسسه فعال داریم.

وی در ادامه با اشاره به حمایت وزارت علوم از موسسات آموزش عالی که به دلیل کاهش تعداد دانشجویان با چالش روبرو شده‌اند، اظهار کرد: تعدادی از موسسات به دلیل اینکه دانشجو ندارند یا نمی‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند، تقاضای انحلال می‌دهند.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی با اشاره به ضرورت اصلاح اساسنامه موسسات آموزش عالی غیردولتی گفت: برای مدیریت موسسات آیین نامه و شیوه نامه‌های زیادی صادر شده است. برای حمایت از دانشگاه‌ها اساسنامه دانشگاه‌های سرآمد را طراحی کردیم. اکنون ۱۸ دانشگاه غیردولتی در کشور داریم و بقیه موسسه غیردولتی هستند که باید به دانشگاه ارتقا پیدا کنند و در این راستا آیین نامه‌ای طراحی کردیم.

عمادی با بیان اینکه آیین استخدامی هیات علمی دائمی و موقت برای رفع مشکل دانشگاه در جذب هیات علمی را تدوین کرده ایم، افزود: ما ۱۸۵ موسسه آموزش عالی غیردولتی آزاد داریم که حدود ۱۵۰ موسسه آزاد در فعالیت هستند.

به گفته وی، در راستای بهره وری بیشتر گواهینامه آموزش آزاد را ساماندهی کردیم، ضمن اینکه  ۸ هزار و ۹۰۰ عنوان درس دانشگاهی نیازمند ساماندهی بود و در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ عنوان درس استانداردسازی شده است و به زودی سامانه یکپارچه‌سازی منابع دانشگاه راه اندازی می‌شود. ضمن اینکه در راستای آمایش و بهره وری ۸۵ موسسه آموزش عالی غیردولتی آزاد که غیرفعال بودند بررسی کردیم و از این تعداد ۲۸ موسسه آموزش عالی آزاد غیر فعال منحل شدند.

در ادامه رضا نقی زاده مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم به تشریج جزییات طرح ۱۵۰۰ واحد درسی پرداخت و گفت: در این طرح نکاتی از جمله روزآمدی رشته ها، اتصال رشته‌ها به خواسته اجتماعی و صنعت در نظر گرفتیم که در تمام رشته‌های وزارت علوم مد نظر قرار دارد و تا مهرماه ساماندهی رشته‌ها انجام می‌گیرد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha