• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402110805879
  • خبرنگار : 71974

مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد

شکل‌گیری حرکت خودجوش تحریم جهانی کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی

شکل‌گیری حرکت خودجوش تحریم جهانی کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی

مدرس دانشگاه گفت: بعد از جنایات غزه در بسیاری از کشورهای جهان با تحریم کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی،‌ میزان فروش این محصولات به‌شدت کاهش‌ یافته است و این حرکت خودجوش باعث شده بسیاری از شرکت‌های صهیونیستی در مسیر ورشکستگی قرار گیرند، اما به دلیل پنهان‌کاری اطلاعات دقیقی از میزان خسارت اعلام نشده است.

جعفر قنادباشی، مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص قطع شریان‌های حیاتی به رژیم صهیونیستی اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص قطع شریان‌های حیاتی از چندین منظر قابل‌بررسی است، در گام نخست این موضوع گیری رهنمودی برای کشورهایی است که به‌صورت صادقانه به دنبال مقابله با رژیم صهیونیستی هستند؛ اما راهکار آن را نمی‌دانند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند اهرم‌های آتش‌بس در اختیار کشورهای منطقه نیست و نباید وقت خود را صرف این موضوع کنند، اگر دنبال توقف جنایات این رژیم هستند باید باتکیه‌بر توان خود اقداماتی را برای قطع شریان‌های حیاتی این رژیم در منطقه کنند.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: آشکارکردن رفتار غیرصادقانه برخی از کشورها از دیگر هدف‌گذاری‌های مقام معظم رهبری بوده است، کشورهایی که همواره بر آتش‌بس تأکید می‌کنند؛ اما هیچ اقدامی در جهت فشار بر منابع مالی این رژیم انجام نمی‌دهند.

به گفته وی؛ ماهیت بسیاری از حکام کشورهای عربی بر اساس منافع آمریکا و کشورهای غربی شکل‌گرفته است و در این شرایط نه‌تنها کمکی به فلسطین نمی‌کنند؛ بلکه به‌صورت پنهانی اقداماتی را در جهت حمایت از این رژیم کودک کش نیز انجام می‌دهند. حتی برخی از کشورها برای جبران مشکلات کشتی‌های اسرائیلی اقدام به فراهم‌کردن مسیر در خشکی کردند.

قنادباشی عنوان کرد: برخی از دولت‌های عربی منسوب آمریکا و اسرائیل هستند، طوری که ترامپ در سخنانی اعلام کرده بود که اگر ما دو هفته از رژیم حاکم بر عربستان حمایت نکنیم، سقوط خواهند کرد؛ بنابراین این رژیم‌های وابسته توان استقلال رأی و تصمیم‌گیری را ندارند و نمی‌توان به موضع‌گیری این کشورها امیدوار بود.

این کارشناس مسائل غرب بیان کرد: برخی از کشورها به دلیل نگرانی از کاهش حمایت غرب و اقدامات پنهانی رژیم صهیونیستی علیه آنها، در قطع شریان‌های حیاتی این رژیم اقدامی انجام نخواهند داد، این رژیم‌ها در میان طرف‌دار چندانی ندارد و انتخابات آنها نیز به‌صورت صوری و غیرواقعی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قطع شریان‌های حیاتی مهم‌ترین اقدام در توقف جنایات رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: توقف جریان تأمین سوخت جنگنده‌های صهیونیستی با کاهش تحرکات نظامی آن‌ها می‌شود و با افزایش فشار بر اقتصاد آنها شاهد افزایش بحران داخلی در این رژیم جنایت‌کار خواهیم بود، کمااینکه این رژیم وارد بحران داخلی شده اما با سانسور اخبار بدون پوشاندن مشکلات داخلی خود است.

این کارشناس حوزه غرب آسیا با بیان اینکه با اقدامات مردم یمن برای حمله به کشتی‌های صهیونیستی بخشی از رویکرد قطع شریان حیاتی این رژیم است، تصریح کرد: ملت یمن ضربات سنگینی را به اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد کرده است و باعث وقفه‌هایی در جریان جنایات این رژیم شده است.

وی گفت: بعد از جنایات غزه در بسیاری از کشورهای جهان با تحریم کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی،‌میزان فروش این محصولات به‌شدت کاهش‌یافته است و این حرکت خودجوش باعث شده بسیاری از شرکت‌های صهیونیستی در مسیر ورشکستگی قرار گیرند، اما به دلیل پنهان‌کاری اطلاعات دقیقی از میزان خسارت اعلام نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۹ ۱۷:۱۱

سلام پس چرا تاثیری در تحریم برندهای اصالت اسرائیلی نوشابه های و ... را در ایران متوقف نمی‌کنند و حمایت همچنان باقی است ... باید تحریم و کلا متوقف گردند