• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402110805990
  • خبرنگار : 50652

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

گلستان رتبه نخست کشت قراردادی گندم در کشور/ اجرای ۱۱۹ پروژه در دهه فجر

گلستان رتبه نخست کشت قراردادی گندم در کشور/ اجرای ۱۱۹ پروژه در دهه فجر

ایسنا/گلستان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تعداد پروژه‌های اجرایی در دهه فجر امسال را ۱۹ پروژه برشمرد و گفت: این پروژه‌ها با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد تومان اجرایی شده که به سبب آن برای ۶۹۸ نفر اشتغالزایی می‌شود.

محمد برزعلی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه زنجیره تولید برای ما حائز اهمیت است، اظهار کرد: هسته هوشمندسازی و تکمیل زنجیره‌های ارزش و تولید را در دستور کار قرار داده و در حوزه تولید گوشت قرمز نخستین استانی بودیم که پرورش دام سبک قراردادی را آغاز کرده و بخشی از آن به تأمین کنسانتره و خوراک دام بر می‌گردد که سال گذشته ۱۲ هزار رأس قراردادی را در این بخش انجام دادیم و بخشی از شرکت‌های تولیدکننده خوراک دام در این زمینه پای کار آمدند.

وی در ادامه در مورد رکورد جوجه‌ریزی در استان توضیح داد: گلستان رکورد ۱۴ میلیون جوجه‌ریزی در ماه را شکست و نزدیک به ۱۶ میلیون جوجه‌ریزی را به نام خود ثبت کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در سال گذشته علی رغم خشکسالی شدید جزو ۳ استانی بودیم که در کشاورزی رشد داشتیم، افزود: لازم به ذکر است ۲۴ درصد تولید ناخالص استان ما در حوزه کشاورزی است.

برزعلی تعداد پروژه‌های اجرایی در دهه فجر امسال را ۱۱۹ پروژه برشمرد و گفت: این پروژه‌ها با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد تومان اجرایی می شود و به سبب آن برای ۶۹۸ نفر اشتغالزایی دارد که بیش از ۱۱ هزار خانوار نیز از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره اینکه امسال رتبه نخست در کشت قراردادی گندم در بین استان‌های کشور بدست آوردیم، عنوان کرد: در حال حاضر در بخش کشت قراردادی محصولات پاییزه نیز رتبه نخست را از آن خود کرده ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در پایان با بیان اینکه در استان با کمبود نهاده های دامی به هیچ عنوان مواجه نیستیم نوید اتفاقات خوش دیگری در استان را داد و گفت: ما در سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار در تولید گوشت رتبه اول را کسب کرده و لازم به ذکر است که گلستان ۱۱ درصد تولید کشور را در دست دارد؛ همچنین ما توانستیم زنجیره ارزش در کرم ابریشم را تکمیل کرده و نخستین زنجیره تولید لبنیات شمال کشور با گاوداری ۲۵۰۰ راسی را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha