• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402110805991
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رییس شورای شهر اعلام کرد:

لایحه بودجه شهرداری تبریز، نقطه عطف اجرای پروژه‌ها

لایحه بودجه شهرداری تبریز، نقطه عطف اجرای پروژه‌ها

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس شورای اسلامی شهر تبریز تدوین به موقع لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ را نقطه عطف اجرای دقیق پروژه‌های شهرداری دانست و گفت: آغاز پروژه‌های عمرانی از ابتدای سال آینده موجب می‌شود تا شهرداری تبریز از بازه زمانی فصل کاری نهایت بهره‌مندی را داشته باشد.

شهرام دبیری در جریان برگزاری یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز بر اهمیت تحویل زود هنگام لوایح برنامه و بودجه شهرداری تبریز تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد روند بررسی این لوایح در جلسات شورا و تصویب آن تا پایان سال به اتمام برسد.

وی همچنین ضمن قدردانی از شهردار و مدیران شهرداری تبریز در خصوص تحقق ۸۵ درصدی بودجه سال‌جاری، اظهار امیدواری کرد: شورای اسلامی شهر حمایت‌های لازم برای تحقق صد در صدی بودجه ۱۴۰۲ تا پایان سال را اعمال خواهد کرد.

وی اظهار کرد: طبق لایحه‌ای که ارائه شده، بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز ۲۹ همت اعلام شد و این نشان از همت مدیران شهرداری برای تلاش و تحقق بودجه و پیشبرد کارهای عمرانی و خدماتی است.

لایحه بودجه شهداری تبریز، نقطه عطف اجرای پروژه‌ها

تدوین پیش‌­نویس احکام برنامه دوم راهبردی عملیاتی شهرداری تبریز(۱۴۰۷-۱۴۰۳)

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز از تدوین پیش­نویس احکام برنامه دوم راهبردی-عملیاتی(۱۴۰۷-۱۴۰۳) به عنوان نقشه راه پنج سال آتی شهرداری تبریز خبر داد و گفت: این پیش‌نویس به حوزه‌های تخصصی برای دریافت نکات اصلاحی یا تکمیلی ارسال شده است.

محبوب تیزپاز نیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری تبریز در راستای اجرای دقیق سیاست‌های کلان مدیریت شهری تدوین می‌شود که در قالب برش سالانه به صورت برنامه و بودجه مصوب اجرایی خواهد شد.

وی همچنین افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری گزارش نقشه راه شهرداری تبریز در رابطه با تحقق گام دوم انقلاب تدوین و در جلسه کارگروه تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب ارائه شد.

وی مطرح کرد: پیشنهادهای اصلاحی شهرداری تبریز در خصوص لایحه برنامه پنج‌­ساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کل کشور به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ارسال شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز همچنین تشریح کرد: خلاء­ها و چالش‌­های موجود در قوانین و مقررات ملاک عمل مدیریت شهری نیز توسط شهرداری تبریز احصاء و به مجمع کلانشهرهای ایران ارسال شد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت شفافیت عملکرد شهرداری تبریز در خصوص اجرای مصوبات بودجه سال‌جاری، گفت: مهم‌ترین نکات بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز در قالب اینفوگرافی بودجه، با هدف بهره‌مندی شهروندان منتشر شده است.

وی انتشار کتاب سالنامه آماری شهر و شهرداری تبریز ۱۴۰۱ در قالب وب‌سایت الکترونیکی داده نمای تبریز در کنار تهیه و تدوین کتاب راهنمای برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲شهرداری تبریز برای شهروندان از دیگر اقدامات شهرداری تبریز در راستای شفاف سازی است.

تیزپاز نیاری همچنین در تشریح عملکرد نوسازی و تحول اداری سازمانی مجموعه شهرداری تبریز افزود: در ۱۰ماه گذشته ۲۴۸ دوره آموزشی به صورت تخصصی و عمومی برای ۲۰ گروه شغلی در راستای بروز بودن اطلاعات کارکنان و بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان برنامه‌ریزی و برگزار شد.

وی بیان کرد: بررسی فرآیندهای کاری در حوزه‌های مختلف، اصلاحات لازم و ابلاغ آن‌ها در راستای بهبود عملکرد و رضایتمندی ارباب رجوع در برنامه کاری شهرداری تبریز قرار دارد .

وی ادامه داد: در راستای ارج نهادن و استفاده از نظرات و ایده‌های کارکنان و شهروندان ارجمند در فرآیندهای کاری مدیریت شهری، ۷۹۴ پیشنهاد ثبت شده در سامانه نظام پیشنهادات شهرداری تبریز بررسی و ۱۰۵ پیشنهاد به حوزه‌های کاری جهت بررسی نهایی و امکان سنجی اجرا ارسال و ۳۶ پیشنهاد اجرایی شده است .

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مصوبات کار گروه بررسی طرح‌ها و ستاد راهبری و هماهنگی تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین شهرداری تبریز، ۴۲ طرح جدید و دانش بنیان در جلسات چهارشنبه‌های دانش بنیان بررسی و هفت طرح در حوزهای مرتبط اجرا شد.

وی اعلام کرد: بروزرسانی و اصلاح ساختار و شرح وظایف واحدهای شهرداری تبریز ( ستاد – مناطق دهگانه – سازمان‌های وابسته ) با آخرین مصوبات و قوانین و مقررات کشوری در برنامه کاری شهرداری تبریز است.

وی همچنین یادآوری کرد: در راستای ارزیابی عملکرد واحدهای شهرداری تبریز به صورت سالانه در جهت افزایش بهره‌وری، رضایت‌مندی ارباب رجوع و بهبود روش‌های کاری قدم‌های موثری برداشته شده است.

تیزپاز نیاری اذعان کرد: در حوزه پژوهش و مطالعات سه شماره از فصل‌نامه تبریز پژوه با عناوین سرمایه‌گذاری و مشارکت، شهر هوشمند و تاب‌آوری شهری از مهم‌ترین اقدامات شهرداری تبریز در این زمینه محسوب می‌شود.

وی بر اهمیت ارتقاء سطح رضایت‌مندی پرسنل و افزایش شاخص‌های انگیزشی تاکید کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری افزون بر ۳۵ میلیارد تومان در قالب ۹ بند با هدف جبران هزینه‌های درمانی کارکنان شهرداری تبریز تخصیص و محقق شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در پایان با اشاره به اجرای طرح بازنشستگی برای ۱۷۴ نفر از پرسنل شهرداری تبریز از ابتدای سال‌جاری گفت: در این بازه زمانی تبدیل وضعیت ایثاری‌گری قرارداد همکاری ۱۲۰ نفر از پرسنل شهرداری تبریز محقق شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha