• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402110806000
  • خبرنگار : 50652

افزایش ۱۰ برابری ظرفیت مراکز ماده ۱۶ گلستان

افزایش ۱۰ برابری ظرفیت مراکز ماده ۱۶ گلستان

ایسنا/گلستان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان از ساخت دو مرکز ماده ۱۶ در این استان خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت این مراکز۶۰ درصد است.

مهدی طالبی عصر امروز، ۸ بهمن ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه معتادان متجاهر، پر خطر و در سطوح اجتماعی رها هستند، اظهار کرد: این افراد ویترین و امنیت اجتماعی را به هم ریخته و برای جامعه پُرخطر بوده و به علت نداشتن محل زندگی در جامعه رها هستند که توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شده و با دستور قضایی به مراکز ترک اعتیاد با منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به تعداد مراکز موجود در استان، گفت: ما در حال حاضر یک مرکز ۱۰۰ نفره در توسکستان و یک مرکز ۴۵ نفره مخصوص زنان در گنبد داریم. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان در مورد مراکز جدید در دست ساخت، عنوان کرد: ما هم اکنون مشغول ساخت دو مرکز در استان هستیم و پیشرفت فیزیکی پروژه آنها ۶۰ درصد بوده که یکی از آنها در گرگان با ظرفیت ۴۰۰ نفر و دیگری در گنبد با ظرفیت ۴۴۰ نفر است؛ لازم به ذکر است ما با ساخت این دو مرکز ظرفیت مراکز ماده ۱۶ را از ۱۰۰ نفر به ۱۰۰۰ نفر افزایش می‌دهیم.

طالبی با بیان اینکه از دستگاه‌ها در کنار یکدیگر و به صورت ائتلافی و مشارکتی و در حوزه‌های آموزش و پرورش و محیط‌های آموزشی برای بحث آگاه سازی درخواست همکاری داریم، گفت: باید اطلاع رسانی جمعیت هدف و بیشتر کسانی که در محیط‌های آموزشی هستند برای جلوگیری از درگیر شدن با مسئله اعتیاد صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا معتادان متجاهر را در لابه‌لای فضای سبز، پستوهای ساختمان‌های مخروبه، زیرپل‌ها و در هر چند متر جای نسبتا محفوظی می‌توان آن‌ها را تکی یا اغلب گروهی یافت؛ آنها معتادانی خانه‌به دوش‌ هستند که قانون آن‌ها را متجاهر نامیده و اینطور معنا می‌کند: متجاهر یعنی کسی که کاری خلاف شرع و عرف انجام می‌دهد و از آشکار بودن یا آشکار شدن آن نیز ابایی ندارد. به این معنا که معتاد متجاهر به مصرف‌کنندگان مواد مخدری گفته می‌شود که با وجود بسترهای لازم برای درمان و حتی حمایت‌های خانواده و دولت حاضر به ترک کردن اعتیاد خود نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha