• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402110806014
  • خبرنگار : 50616

شکایت از گروهک اتحادیه کمونیست در سازمان‌های حقوق بشر پیگیری می‌شود

شکایت از گروهک اتحادیه کمونیست در سازمان‌های حقوق بشر پیگیری می‌شود

ایسنا/مازندران رییس ستاد حماسه مردمی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل از پیگیری‌های جدی این نهاد مردمی برای شکایت از گروهک تروریستی اتحادیه کمونیست نزد سازمان‌های بین المللی حقوق بشری خبر داد.

علی امانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت، در سال ۶۰ به خصوص در روز ششم بهمن با حمله ناجوانمردانه گروه تروریستی وابسته به اتحادیه کمونیست‌ها در حمله به شهرآمل که قصد تصرف این شهر و پس از آن شمال ایران به خیال واهی خود داشتند، باعث شهادت ۴۱ شهروند بی دفاع و مجروح شدند ده‌ها نفر از دیگر شهروندان آملی شده بودند.

وی افزود: در چند سال گذشته این موضوع مطرح شد، اما به طور جدی توسط مقام‌های کشورمان در سطح بین‌المللی پیگیری نشد، اکنون این روند جدی‌تر از گذشته پیگیری می‌شود.

رییس ستاد حماسه مردمی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل، همچنین به برنامه‌های اجرا شده با هماهنگی این ستاد در چهل و دومین سالگرد این حماسه در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۱۵۰ برنامه شاخص با تشکیل ستاد استانی به ریاست استاندار مازندران برگزار شد که در مقایسه با دوره‌های گذشته پربار و با کیفیت بود.

امانی ادامه داد: " مهروآره دختران هزار سنگر"،  "پویش من هم یک طاهره‌ام" مربوط به تنها شهیده حماسه ششم بهمن، اعزام حدود ۱۲۰ راوی به مدارس و دانشگاه‌های مازندران برای روایتگری این حماسه، نخستین یادواره شهدای جنگل استان‌های شمال کشور، نشست علمی حماسه ششم بهمن در دانشگاه مازندران با حضور چهره‌های مطرح سیاسی و اجتماعی کشور و دیدار صمیمانه رزمندگان و جانبازان حماسه ششم بهمن و جنگل با مسئولان شهرستانی ازمهمترین این برنامه‌ها بوده است.

 برگزاری کنگره ملی حماسه ششم بهمن درسال ۱۴۰۳

وی همچنین به تلاش‌های ستاد حماسه مردمی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل برای پاسداشت این حماسه مردمی در سال آینده درسطح ملی اشاره کرد و گفت: در همین راستا پیگیری‌های لازم در حال انجام است که در هفته گرامیداشت ششم بهمن سال آینده کنگره ملی این حماسه تاریخی و جاویدان در تهران برگزار شود.

وی اضافه کرد: امسال و همزمان با چهل و دومین سالگرد حماسه ششم بهمن آمل که مصاف با روز جمعه شده بود، در نامه‌ای به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، از این شورا خواسته شده بود که با توجه به درج حماسه ششم بهمن و ایستادگی و مقاومت مردم آمل در برابر گروهک منافقان و تقدیم ۴۱ شهید، درخطبه‌های امامان جمعه بیان شود که این حرکت مهم امسال شروع کار بود و انجام شد.

 تلاش با اضافه شدن حماسه مردم آمل در کتاب‌های درسی

رییس ستاد حماسه مردمی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل همچنین از پیگیری‌های نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و موافقت وزیر آموزش و پرورش برای اضافه شدن حماسه ایستادگی و مقاومت مردم آمل در ششم بهمن سال ۶۰ دربرابر اتحادیه کمونیست‌ها در کتاب‌های درسی دانش آموزی خبر داد.

امانی اضافه کرد، با پیگیری‌هایی که درحال انجام است، بسیار امیدوار هستیم تا دو سال آینده این حماسه تاریخی و جاویدان درانقلاب اسلامی ایران، برای انتقال وترویج آن به نسل‌های آینده در کتاب‌های درسی نیز ثبت و درج شود.

حماسه ششم بهمن در قاب جادویی

رییس ستاد حماسه مردمی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل به اقدام دیگری که با پیگیری این ستاد در دست اقدام و بخشی از آن به نتیجه رسیده است، در تولید فیلم و سریال حماسه ششم بهمن آمل بوده است، اشاره کرد و یادآور شد، بخشی از بودجه این فیلم فاخر و ارزشی در سیما فیلم و بودجه‌های استانی و ملی تامین شده و بزودی تولید آن درسطح جنگل‌های شمال وشهرستان آمل شروع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha