• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402110906085
  • خبرنگار : 50225

بیماران تالاسمی چه خدماتی از بیمه سلامت دریافت می‌کنند؟

بیماران تالاسمی چه خدماتی از بیمه سلامت دریافت می‌کنند؟

ایسنا/خوزستان مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از ارائه خدمات در کلیه مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان به ۸۵۶ بیمار تالاسمی در خوزستان خبر داد.  

دکتر محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خدمات ارائه شده به بیماران تالاسمی اظهار کرد: در استان خوزستان ۸۵۶ بیمار تالاسمی تحت پوشش بیمه سلامت هستند و کلیه مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد، به این بیماران خدمت ارائه می‌دهند.

وی افزود: ارائه خدمات به بیماران تالاسمی در کلیه مراکز دولتی دانشگاهی رایگان است و در بخش خصوصی نیز صددرصد هزینه بخش دولتی را به بیماران پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: بیماران تالاسمی برای دریافت خدمات خود باید ابتدا در سامانه سازمان بیمه سلامت، نشان‌دار شوند. برای نشان‌دار شدن باید با تایید معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و همراه داشتن مدارک پزشکی معتبر به ادارات بیمه سلامت در خوزستان مراجعه کنند تا نشان‌دار شوند و بتوانند از خدمات استفاده کنند.

رضایی در خصوص خدمات ارائه شده به افراد مبتلا به تالاسمی تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج است، بیان کرد: تزریق خون به بیماران تالاسمی، خدمت MRIT۲، هزینه پمپ دفروکسامین، هزینه عمل، جراحی اسپلنکتومی کامل یا ناقص، فیلتر خون، تزریق دفروکسامین، یک سری از آزمایش‌های مرتبط با بیماری و عوارض تزریق خون، چند قلم از داروهای تخصصی (برابر فهرست ابلاغی) و هزینه آزمایش‌های مرحله اول و دوم تشخیص پیش از تولد جنین در زوج‌های تالاسمی مینور، خدماتی هستند که پیش از تاسیس صندوق‌ بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برای این بیماران رایگان بوده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این حمایت‌ها، با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بیماران تالاسمی نشان‌دار شده می‌توانند از مزایای صندوق شامل ۲۶ کد خدمت آزمایش، خدمات بستری، پرتوپزشکی، سنجش تراکم استخوان، چهار کد خدمت توانبخشی، خدمات پزشکی، خدمات روانشناسی و هشت گروه تخصصی ویزیت بهره‌مند شوند.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که بیماران منتسب به نشان تالاسمی می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج استفاده کنند. به این منظور، این بیماران می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات، به ادارات استانی مراجعه کنند و پس از بررسی و طرح در کمیته‌های مربوطه، از مساعدت‌ها بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha