• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110906294
  • خبرنگار : 71496

رام‌الله: هدف از کنفرانس شهرک‌سازی در غزه ملتهب کردن منطقه است

رام‌الله: هدف از کنفرانس شهرک‌سازی در غزه ملتهب کردن منطقه است

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هدف از برگزاری کنفرانس دعوت به شهرک‌سازی را تاکید بر اشغالگری و شهرک‌سازی با هدف شعله‌ور کردن آتش درگیری و ملتهب کردن کل منطقه و به منزله به چالش کشیدن حکم دیوان بین‌المللی دادگستری دانست.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای نشستی را که عصر یکشنبه در شهر قدس اشغالی درباره ازسرگیری شهرک‌سازی در نوار غزه برگزار شد، محکوم و تاکید کرد، این نشست رویکردهای راست اسرائیلی برای ملتهب کردن منطقه را نشان می‌دهد.

این وزارتخانه اعلام کرد، نشست استعمارگرایانه در قدس به منزله به چالش کشیدن آشکار حکم دیوان بین‌المللی دادگستری و تحریک آشکار علیه کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها است.

دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی در سازمان ملل، ۲۶ ژانویه جاری به رژیم صهیونیستی دستور داد اقداماتی را برای ممانعت از ارتکاب کشتارهای جمعی در حق فلسطینی‌ها و بهبود شرایط انسانی در غزه در پیش بگیرد.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه خود این نشست را که با شعار ازسرگیری شهرک‌سازی‌ها در نوار غزه و شمال کرانه باختری اشغالی و با مشرکت ۱۱ وزیر و ۱۵ نماینده کنست از ائتلاف راست حاکم برگزار شد، به شدت محکوم کرد.

همچنین این وزارتخانه، موضعگیری‌ها و شعارهای مطرح شده در این نشست از سوی وزرای افراطی، شهرک‌نشین‌ها و سرانشان را محکوم و تاکید کرد، این نشست و محتوایش بار دیگر چهره واقعی ائتلاف راست حاکم و خصومت آن با صلح و تاکیدش بر اشغالگری و شهرک‌سازی با هدف شعله‌ور کردن آتش درگیری و ملتهب کردن کل منطقه را نشان داد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه نیز کابینه رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل و مستقیم چنین فراخوان‌های تحریک‌آمیزی دانست که عناصر تروریست یهودی آنها را دستورالعمل‌هایی برای ایجاد ویرانی و فساد علیه ملت فلسطین می‌دانند.

این وزارتخانه در ادامه نیز با تاکید بر اینکه این فراخوان‌ها نیات و مقاصد واقعی حاکمان تل‌آویو برای ادامه دادن به جنگ کشتار جمعی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و تحمیل کوچ اجباری آنها را نشان می‌دهد، از جامعه جهانی و دولت آمریکا خواست ضمن اعمال فشاری جدی به نتانیاهو برای متوقف کردن این اقدامات تحریک‌آمیز، مجازات‌های بازدارنده‌ای را علیه شهرک‌نشین‌ها و سرانشان و مسؤولان سیاسی حامی آنها اعمال کند.

رژیم صهیونیستی در جنگ ژوئن ۱۹۶۷ نوار غزه را به اشغال درآورد، اما در سال ۲۰۰۵ از آنجا عقب‌نشینی کرده و شهرک‌هایش در آنجا را برچید.

به نوشته روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت»، حزب افراطی «قدرت یهود» یکشنبه با حضور جمعی از وزرا و نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، کنفرانسی را برای تشویق به شهرک‌سازی دوباره در نوار غزه و شمال کرانه باختری برگزار کرد.

نتانیاهو بارها تصریح کرده شهرک‌سازی دوباره در نوار غزه در حال حاضر اقدامی غیرواقع‌بینانه است.

۱۵ نهاد صهیونیستی ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳ کنفرانسی را جهت آماده‌سازی مقدمات پروژه‌های شهرک‌سازی در غزه در صورت توسعه دامنه کنترل ارتش این رژیم در نوار غزه برگزار کردند و همزمان یک شرکت پیمانکار و بازاریاب املاک و مستغلات اسرائیلی امکان رزرو واحدهای مسکونی در این منطقه را ایجاد کرد.

سازمان ملل شهرک‌سازی‌ها در داخل اراضی اشغالی را غیرقانونی می‌داند و بارها از رژیم صهیونیستی خواسته این اقدامات را که فرصت حل‌وفصل مناقشه فلسطینی-اسرائیلی را تضعیف می‌کند، متوقف کند.

ارتش رژیم صهیونیستی تا روز یکشنبه ۲۶ هزار و ۴۲۲ فلسطینی را در غزه به شهادت رساند و طبق گزارش مسؤولان فلسطینی، در این حملات ۶۵ هزار و ۸۷ تن دیگر نیز که بیشترشان زن و کودک بودند، زخمی شدند و ویرانی گسترده‌ای در این منطقه ایجاد شد و با کمبود شدید غذا، آب و دارو فاجعه انسانی بزرگی در این منطقه رقم خورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha